سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 8, 2014
16:18 شنبه، 17ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61226

فرار از خیابان‌های شلوغ آخر سال با نقشه آنلاین ترافیکی تهران

سایت منتخب این هفته، با توجه به حال و هوای روزهای پایانی سال انتخاب شده؛ روزهایی که اغلب مردم شهر در خیابان‌ها هستند و ترافیک چند برابر شده است. این روزها اطلاع از ترافیک راه‌ها و انتخاب بهترین مسیر پیش از حرکت بسیار مفید است.
به گزارش خبرگزاری فارس، اپلیکیشن و سایت‌های مختلفی برای اطلاع از وضعیت ترافیکی راه‌ها توسط سازمان‌های و تولیدکنندگان خصوصی محتوا، عرضه شده است. اما امروز برای اطلاع از وضعیت ترافیک و انتخاب بهترین مسیر در شلوغی‌ آخر سال، قصد معرفی یکی از بهترین این ابزارها را داریم.
 
سایت شرکت کنترل ترافیک تهران یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین ابزار برای این منظور است.
 
این سایت به نشانی Trafficcontrol.tehran.ir اطلاعات متعددی را از جمله نقشه محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، نقشه لحظه‌ای بزرگراه‌های شهر تهران، نقشه ترافیک تونل‌های شهر تهران، شاخص کیفیت هوای تهران و سامانه عمومی حمل و نقل شهری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
 
اما اصلی‌ترین کاربرد آن همان نقشه ترافیک شهر تهران است که در امروز به آن خواهیم پرداخت.
 
در این سایت، با مراجعه به بخش «نقش ترافیک شهر تهران» به سامانه اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک شهر تهران وارد می‌شوید
 
سپس با انتخاب «وب جی‌آی اس شهر تهران» نقشه آنلاین ترافیک شهر تهران را مشاهده خواهید کرد.
 
در این سامانه از رنگ‌ها برای نشان دادن وضعیت ترافیک استفاده شده است.
 
این نقشه در روزهای پیش‌رو که شلوغ‌ترین روزهای سال را رقم خواهند زد، برای کمتر گرفتار شدن در ترافیک، صرفه‌جویی در وقت، انرژی و از همه مهم‌تر فرسایش کمتر اعصاب بسیار مفید خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.