اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

March 10, 2014
5:06 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61228

باقری بعنوان مدیرعامل جدید اپراتور چهارم جایگزین رحماندوست شد

علی حکیم جوادی رییس هئیت مدیره اپراتورچهارم در مراسم تودیع ومعارفه مدیرعامل قدیم و جدید، ضمن تشکر از خدمات محمد علی رحماندوست مدیر عامل قبلی این شرکت گفت: اجرای شبکه فیبرنوری از اولویتهای ملی است و دسترسی کاربران به پهنای باند مناسب درزمان مقرر، برای اپراتور چهارم هدف گذاری شده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، وی از مدیرعامل جدیدخواست، فعالیتهای اجرایی شبکه فیبرنوری را به گونه ای سامان دهد که اپراتور چهارم بتواند در زمان تعیین شده و مورد انتظار وزارت ارتباطات به تعهدات خود عمل نماید.
 
باقری چناری دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشگاه شیراز بوده و دارای 25 سال سابقه مدیریتی در شرکت مخابرات و بخش خصوصی و از جانبازان بالای 50 درصد دفاع مقدس می باشد.
 
وی از مهرماه سالجاری به همراه محمد رضا مرادی و اسداله همتی به نمایندگی از شرکت ارتباطات زیرساخت، ( سهامدار دولتی بلوک 20 درصدی ویژه شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان‌نت )، عضو هیئت مدیره اپراتور چهارم بوده است.
 
اولین اظهار نظر مدیرعامل جدید اپراتور چهارم :
اجرای شبکه فیبرنوری الزامی برای بهره مندی از فضای بی انتهای مجازی است
 
باقری چناری مدیرعامل جدید اپراتور چهارم درمراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم اپراتور چهارم، ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد شبکه فیبرنوری ( FTTx ) براساس پروانه صادره از سوی رگولاتوری، از سیاستگذاران حوزه ارتباطات کشور خواست، ماموریت اپراتور چهارم را ماموریتی ملی تلقی کنند و با حمایت های قانونی از این پروژه مهم ملی، جبران عقب ماندگی های دیجیتالی کشور را سرعت بخشند.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانیان نت مدیرعامل جدید اپراتورچهارم گفت: کمکهای مورد انتظار اپراتور چهارم ازمسئولین ودست اندرکاران حوزه ارتباطات کشور، امکان استفاده از زیرساختهای موجود از قبیل داکتها و کانالهای مخابراتی در شهرهای بزرگ، همچنین استفاده از فیبرنوری سایر سازمانها می باشد که به دلیل قابلیتهای این فناوری از همه ظرفیت آنها استفاده نمی شود.
 
وی افزود: اجرای شبکه فیبرنوری تنها راه اصولی برای تحقق دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و رسیدن به پهنای باند مناسب در دسترسی کاربران به سرویسهای باند پهن است و تلاش دراین زمینه، تنها از طریق همسویی وزارت ارتباطات وهمراهی شهرداریها با اپراتور چهارم به ثمر خواهد رسید .
 
باقری گفت : من معتقد هستم دراین پروژه ملی، نقش وزارت ارتباطات نقشی  تعیین و تسهیل کننده و نقش شهرداریها، نقشی جان بخشی به دنیای مجازی ایران از طریق شبکه فیبرنوری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.