اپراتورها

تلفن همراه

March 10, 2014
9:46 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61230

روزنامه جوان: همراه اول چگونه برخی‌ها را میلیونر می‌کند؟!

داستان رقابت اپراتورهای تلفن همراه در کشور مانند مثل «آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» است.
 
اپراتور اول یا همان همراه اول این روزها مشغول اجرای کمپین تبلیغاتی خود با عنوان «زمستان امسال میلیونر شوید» در رسانه ملی و برخی رسانه‌های خاص است. تنها عده معدودی شانس این را دارند که به قول همراه اول با خرید سیم کارت پولدار شوند اما در یک طرف دیگر برخی مشتریان همراه اول در زمستان نه تنها میلیونر نمی‌شوند، بلکه طعم نقره داغ شدن را هم می‌چشند.
 
به گزارش «جوان» داستان رقابت اپراتورهای تلفن همراه در کشور مانند مثل «آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» است. آنقدر در تبلیغات پر‌خرج خود مشتری را به عرش می‌برند که گویی مشتری تنها در این عرش یک چیز کم دارد و آن هم سیم‌کارت ایرانسل و همراه اول است!
 
همراه اول این روزها هیچ‌کس را نمی‌گذارد تنها بماند. دلیلش شوک‌های قیمتی است که به مشترکانش می‌دهد و مشترک بیچاره در همه لحظات همراه اول را در مقابل چشمانش می‌بیند.
 
بسته اینترنت همراه اول این روزها سؤالات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرده است. برخی از مشترکان گرانی از تعرفه‌های عادی اینترنت و برخی از اشکالات این بسته‌ها ناراضی‌اند.
 
حسینی یکی از مشترکان اعتباری این اپراتور به «جوان» می‌گوید: «من چندین وقت است که بسته اینترنت همراه اول را خریداری می‌کنم. در این بسته چندین مورد وجود دارد که به نظر می‌رسد این شرکت باید اصلاحاتی در آن انجام دهد.»
 
وی ادامه می‌دهد: به عنوان مثال در گزینه انتخاب نوع بسته همراه اول بین گزینه یک ماهه یا شش ماهه هیچ تفاوت خاصی برای مشترک به جز چند گیگ نگذاشته است!بسته شش ماهه 60 هزار تومان است و ماهانه نیز 10 هزار تومان.
 
حسینی می‌گوید: گزینه‌های بسته اینترنت همراه اول به گونه‌ای طراحی شده که مشترکان اکثراً بسته یک ماهه روزانه را انتخاب می‌کنند و مابقی گزینه‌ها عملاً کاربرد چندانی ندارد. دلیل آن نیز نوع هزینه‌گذاری و مزایای بسته‌های مختلف است.
 
وی درباره حادثه نقره داغ شدنش در ماجرای اینترنت سیم کارت می‌گوید: قیمت اینترنت خارج از بسته همراه اول بسیار گران است، به عنوان مثال در یک مورد هزینه روشن ماندن پنج ساعته اینترنت سیم کارتم خارج از بسته حدود 20 هزار تومان شده است.
 
این مشترک نقره داغ شده همراه اول ادامه می‌دهد:20 هزار تومان کسر هزینه از سیم کارت اعتباری من در مدت پنج ساعت روشن ماندن اینترنت همراه اول واقعاً شگفت‌انگیز است!
 
وی افزو‌د: برای چک کردن ایمیل لحظه‌ای قصد داشتم یک لحظه از اینترنت آزاد استفاده کنم اما متأسفانه فراموش کردم که اینترنت گوشی تلفن همراهم را قطع کنم با وجودی که که هیچ استفاده‌ای از اینترنتم نکردم بعد از چند ساعت متوجه شدم که کل شارژ 20هزارتومانی سیم کارت اعتباری‌ام بابت روشن بودن اینترنتم کسر شده است، جالب آنکه هیچ استفاده‌ای هم از اینترنت در این مدت نداشتم.
 
یکی دیگر از مشترکان همراه اول نیز در این باره می‌گوید:یکی از اشکالات اینترنت همراه اول و هزینه انداختن برای مشترک، فاصله تأیید و فعال شدن مجدد بسته اینترنت است.
 
وی می‌گوید:یک گپ و فاصله‌ای میان ارسال پیامک تمدید و فعال شدن آن از سوی همراه وجود دارد. در این مواقع اگر اینترنت گوشی‌تان به امید تمدید دوباره روشن باشد حسابی نقره داغ خواهید شد.
 
به نظر می‌رسد هزینه استفاده از اینترنت همراه اول خارج از بسته برای بسیاری از مشترکان قابل استفاده نیست و برای همین امر اپراتور اول از شیوه بسته‌های خود برای جذب مشتری بهره می‌گیرد اما برخی اشکالات فعال‌سازی و تمدید این بسته‌ها باعث شده که مشترکان از همه جا بی‌خبر پول اضافی بپردازند. در حقیقت همراه اول با هزینه بالای تعرفه‌های اینترنتی آزاد سعی دارد به مشترک خود اعلام کند که بهتر است از بسته‌های اینترنتی همراه اول استفاده کند در غیر‌این‌صورت باید به نقره داغ شدن تن دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.