اپراتورها

تلفن همراه

March 10, 2014
15:05 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61243

چرا آهنگ پیشواز اینگونه حذف می‌شود؟

اپراتور دوم ارتباطی کشور در حذف آهنگ‌های پیشواز اقدام جالب انجام داده و آهنگ پیشواز مشترکانی که مایل به تمدید آهنگ پیشواز خود نیستند را زودتر از موعد قطع می‌کند.
 
 
اگر شما هم از مشترکان ایرانسل باشید و به فعال‌سازی آهنگ پیشواز اقدام کرده باشید احتمالا با این موضوع مواجه شده‌اید.
 
زمانی که شما به انتخاب یک آهنگ پیشواز اقدام می‌کنید پیامکی برای شما ارسال و در قالب آن گفته می شود: آهنگ مورد نظر شما برای مدت یک ماه فعال شده و مبلغ 3000 ریال از حساب شما کسر می‌شود. اما شش روز مانده به زمان پایان آهنگ انتظار از سوی اپراتور پیامکی به دست شما می رسد و در آن عنوان می‌شود:«با پایان اعتبار آهنگ پیشواز…. تا 6 روز دیگر، سیستم به طور خودکار این آهنگ را تمدید کرده و مبلغ 3000 ریال از حسابتان کسر خواهد گردید. برای انصراف با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره…. تا قبل از (تاریخ به پایان رسیدن آهنگ پیشواز شما) این آهنگ را حذف کنید.»
 
البته تا اینجای کار روند منطقی است و مشکل خاصی به نظر نمی آید. از سوی دیگر اپراتور در مهلت شش روزه باقی مانده حداقل یک بار دیگر نیز همین پیامک را ارسال کرده و به مشترک یادآوری می کند که در صورت عدم تمایل آهنگ پیشواز خود را قبل از تاریخ مقرر حذف کند اما سوال اینجاست که مگر غیر از این است که مشترک هزینه را برای فعال‌سازی یک ماهه آهنگ پیشواز پرداخت کرده، پس اگر او مایل به تمدید این سرویس نیست چرا باید در فاصله یک هفته باقی مانده آهنگ پیشواز او حذف شود؟ در بسیاری از موارد مشترکانی که مایل به تمدید خودکار آهنگ پیشواز خود نیستند پس از دریافت این پیامک به ارسال پیامک خالی به شماره اعلام شده اقدام می‌کنند تا در صورت فراموشی آهنگ مورد نظر به طور ناخواسته مجدد برای آنها تمدید نشود.
 
اما بلافاصله پس از ارسال این پیامک آهنگ پیشواز آنها حذف می شود که این موضوع این سوال را ایجاد می کند که مگر غیراز آن است که فرد هزینه 3000 ریالی را برای یک ماه پرداخت کرده پس چطور می‌شود که در صورت عدم علاقمندی او به تمدید سرویس، آهنگ پیشواز در شرایطی که هنوز حدود یک چهارم دوره اعتبار آن باقی مانده حذف می شود؟!
 
البته ایرانسل معمولا یک یا دو نوبت دیگر هم در فاصله شش روز باقی مانده این پیامک را برای کاربران خود ارسال می‌کند اما با این حال ممکن است مشترکانی که نمی دانند این یادآوری در روزهای آتی نیز انجام می‌گیرد پس از دریافت پیامک اولیه اقدام به حذف سرویس خود کنند.
 
جا دارد به این نکته هم اشاره شود که اگرچه مشترکان اپرتور دوم پس از فعالسازی آهنگ پیشواز می توانند در هر لحظه از دوران یک ماهه استفاده از این بسته اقدام به جابجایی آهنگ پیشواز خود کنند یا برای مدتی موقتی آن را غیر فعال کنند اما در صورتی که پس از دیدن این پیامک اقدام به ارسال پیامک به شماره مورد نظر کنند دیگر آهنگ پیشواز آنها به طور کلی قطع و حذف خواهد شد و راهی برای جایگزینی آن نیز وجود نخواهد داشت.
 
بنا بر توضیحات روابط عمومی ایرانسل در این زمینه، مشترکان اپراتور دوم تا روز تمدید سرویس می توانند مطابق متن پیامک ارسالی آهنگ پیشواز خود را حذف کرده یا با آهنگ دیگری جایگزین کنند که این موضوع به صراحت در پیامک ارسالی مورد اشاره قرار گرفته است.
 
همچنین مشترکان می توانند برای برطرف شدن ابهامات خود در هر لحظه راهنماییهای لازم را از طریق گرفتن شماره 700 از خط ایرانسل و یا 09377000000 از خطوط تلفن ثابت یا سایر اپراتورهای تلفن همراه دریافت کنند که البته در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی که از خط ایرانسل خود با این مرکز تماس می‌گیرند تنها هزینه یک دقیقه مکالمه را پرداخت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.