بازار سرمایه

March 11, 2014
17:07 سه شنبه، 20ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61282

برنامه‌های وزارت صنعت در خصوص حمایت از صادرات دانش بنیان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صندوق‌های حمایتی باید ریسک طرح‌های تحقیقاتی را بپذیرند، گفت: در این وزارتخانه توسعه حلقه‌های مفقوده زنجیره ایده تا صادرات و گسترش صادرات خدمات دانش فنی و فناوری در دستور کار قرار دارند. 
 
علی اصغر توفیق در هفدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی،افزود: آن دسته از طرح‌های تحقیقاتی که ریسک ندارند باید به سرعت تحویل بخش صنعت شود تا به مرحله تولید برسد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیان وضعیت فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور از دهه 60 تاکنون پرداخت و اظهار داشت: در دهه 60 و دوران جنگ تحمیلی تمام تمرکز کشور بر روی خودکفایی بود و دراین دوره و دوران سازندگی، سیاست حمایت از تولید داخل به جای واردات مطرح شد.
 
وی با بیان اینکه در دهه 80 علم و فناوری به عنوان محور توسعه قرار گرفت، ادامه داد: در این دوره مراکز تحقیق، توسعه و پژوهش‌های کاربردی پا به عرصه فعالیت گذاشتند و اکنون در دهه 90 مقوله اقتصاد مقاومتی در مرکز توجه مسئولان و تصمیم گیران نظام قرار دارد.
 
توفیق با تاکید بر اینکه اکنون "دوره انشای قدیمی علم بهتر است یا ثروت" به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: باید موضوع این انشاء را به چگونگی تبدیل ثروت از علم تغییر دهیم.
 
وی به رویکردهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: در سیاست‌های جدید صنعت باید ارز مورد نیاز را خودش تامین کند و به صندوق ذخیره ارزی متکی نباشد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم توجه جدی به جهش در صادرات تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا باید علاوه بر تکمیل و توسعه حلقه‌های مفقوده زنجیره ایده تا صادرات، فعالیت‌هایی همچون گسترش صادرات خدمات دانش فنی و فناوری در دستور کار قرار گیرد.
 
وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر این صندوق‌های حمایتی باید ریسک طرح‌های تحقیقاتی را بپذیرند و به تجاری سازی این طرح‌ها کمک کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.