تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

March 14, 2014
13:30 جمعه، 23ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61306

عرضه iOS 7.1 از سوی اپل

سرانجام اپل نسخه 7.1 از سیستم عامل خود را عرضه نمود و بسیاری از کاربران را از حفره های امنیتی و نواقصی که گریبان گیرشان بود نجات داد. علاوه بر آن ویژگی های جدیدی نظیر CarPlay به آن افزوده است.
 
به گزارش دیجیکالا، پس از عرضه چند نسخه بتا سرانجام اپل تصمیم به عرضه عمومی نسخه جدید از سیستم عامل iOS نمود. هم اکنون نسخه 7.1 این سیستم عامل را می‌توان به صورت رایگان دریافت نمود. همان طور که انتظار می‌رفت نسخه جدید iOS برای آیفون 4 و آی پد 2 به بالا در دسترس کاربران قرار گرفته، همچنین صاحبان آی‌پاد تاچ نسل پنجم و انواع آی پد مینی نیز می‌توانند از این سیستم عامل بهره‌مند شوند. در میان تغییرات انجام شده بر روی رابط کاربری، حفره های امنیتی که بر طرف شده و ویژگی‌های اضافه شده به این سیستم عامل، مهم‌ترین پیشرفت را می‌توان پشتیبانی از CarPlay و مرتفع ساختن ریبوت های رندومی که تعداد زیادی از کاربران iOS 7 تجربه می‌کردند، دانست. افزودن CarPlay که باعث شد تا iOS به داشبورد اتومبیل شما راه پیدا کند و بتوانید با Siri در اتومبیل خود هم صحبت شوید، به لیست آهنگ‌های ذخیره شده خود دسترسی داشته باشید، از قابلیت مکان‌یابی استفاده نمایید، تماس‌های تلفنی خود را پاسخ دهید و بدون نیاز به دست پیامک ارسال کنید. این ویژگی که قبلا iOS in the Car نام گذاری شده بود به صورت گزینه انتخابی بر روی مدل‌های جدید خودرو های ولو، مرسدس بنز و فراری ارائه خواهد شد.
Siri 7.1 مجهز به قابلیت هوشمند دستیار مجازی بوده و زمانی که شما دکمه Home را فشار داده و نگه می‌دارید، قبل از اینکه Siri دستور شما را پردازش کند، صبر خواهد کرد تا شما دکمه Home را رها کنید. با این ترفند می‌توانید زمان بیشتری برای صحبت کردن با Siri داشته باشید.
به علاوه iOS 7.1 با یک لیست نسبتا طولانی از حفره های اصلاح شده و رابط کاربری بهبود یافته ارائه شده است. برای مثال قابلیت فعال سازی خودکار HDR در دوربین آیفون 5s، قابلیت‌های جدید استفاده شده در iTunes Radio و تقویم، و قابلیت تشخیص اثر انگشت بهبود یافته، و سرعت بهینه سازی شده برای مدل‌های قدیمی و یک اصلاح بسیار مهم که از ریبوت های رندومی که در تعداد زیادی از دستگاه های اپل اتفاق می افتاده، جلوگیری می‌کند.
 
شما می‌توانید iOS 7.1 را مستقیما بر روی هر یک از دستگاه های موبایل اپل خود دانلود نمایید، ولی حجم 1.5 گیگابایتی آخرین نسخه سیستم عامل موبایل اپل آن را به یکی از حجیم ترین های این رسته بدل ساخته است. همچنین اگر به شبکه بی سیم محلی دسترسی ندارید همیشه می‌توانید فایل مورد نظر خود را به وسیله iTunes از طریق کامپیوتر دریافت کرده و نصب نمایید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.