سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 14, 2014
13:37 جمعه، 23ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61309

نیکون One V3 معرفی شد، 5 برابر ارزان تر و سریع تر از 1Dx!

نیکون امروز از دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض جدید خود پرده برداری کرد. دوربینی حقیقتا جادویی که سریع ترین عکاسی پیاپی در بین همه ی دوربین های با لنز قابل تعویض را دارد. این دوربین می تواند با سرعت 60 فریم بر ثانیه به عکاسی پیاپی بپردازد! 60 فریم بر ثانیه بدون فوکوس خودکار پیاپی و 20 فریم بر ثانیه به همراه فوکوس خودکار پیاپی. تا به حال رکورد بیشترین سرعت عکاسی پیاپی در بین دوربین های با لنز قابل تعویض در اختیار کانن 1Dx و نیکون D4s با سرعت های به ترتیب 14 و 11 فریم بر ثانیه بوده است!
 
 
نیکون با معرفی این مدل، لقب نخستین سازنده ی دوربینی مجهز به سریع‌ترین عکاسی پیاپی در میان دوربین‌های با لنز قابل تعویض را به خود اختصاص داد. هم زمان با معرفی دوربین One V3، نیکون از لنز NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 PD-ZOOM که برای فرمت CX طراحی شده نیز پرده برداری کرد. این لنز که از دامنه ی فاصله ی کانونی 10 تا 30 میلی متر بهره می‌برد (معادل 27-81 میلی متر) عنوان سبک‌ترین لنز مجهز به موتور الکتریکی زوم را نیز یدک می‌کشد. ابعاد کوچک و وزن کم نیکون One V3 قابلیت حمل بسیار خوبی برای آن فراهم ساخته است که در کنار سرعت عکاسی و فوکوسی که از انواع DSLR فراتر است و کیفیت بسیار بالای تصاویر، آن را برای مشتاقان دوربین‌های جمع و جور بیش از پیش جذاب می‌کند.
 
سیستم فوکوس بسیار پیشرفته ای که در نیکون One V3 به کار گرفته شده از 105 نقطه برای حالت فوکوس خودکار phase-detection و 171 نقطه برای حالت فوکوس خودکار contrast-detection بهره می‌برد. این سیستم فوکوس توانایی بسیار بالایی را در رهگیری سوژه های متحرک برای این دوربین به ارمغان آورده است. این دوربین توانایی عکس‌برداری بیست فریم بر ثانیه با فوکوس رهگیر را دارد که این تعداد در حالت فوکوس قفل شده به شصت فریم بر ثانیه افزایش می‌یابد. One V3 از یک نمایشگر 3 اینچی لمسی با قابلیت گردش در زوایای مختلف استفاده می‌کند که عکاسی را در هر زاویه ای ممکن می‌سازد. این دوربین که از شبکه Wifi نیز پشتیبانی می‌کند از سنسور یک اینچی 18.4 مگاپیکسلی از نوع AF CMOS بدون فیلتر Low Pass در کنار پردازنده تصویر EXPEED 4A بهره می‌برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.