اینترنت و شبکه

تلفن همراه

گوشی

March 14, 2014
13:47 جمعه، 23ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61313

ناامنی پیام‌ها در واتس‌آپ اندرویدی

یک حفره امنیتی در نحوه ذخیره سازی پیام‌ها و رمز گذاری آنها در نسخه اندوریدی واتس‌آپ به هکرها اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک نرم افزار دیگر به پیام‌های شما دسترسی پیدا کنند.
 
به گزارش فارس، به نقل از فون‌آرنا این حفره امنیتی  از سوی یکی از متخصصان امنیت و مدیر فناوری های DoubleThink کشف شده و با وجود یک به روز رسانی به نسخه ۲.۱۱.۱۸۶ برای این نرم افزار که روز سه شنبه منتشر شد هنوز هم این حفره امنیتی وجود دارد.
 
واتس‌آپ پیام های شما را روی یک کارت MicroSD ذخیره می کند. اگر به نرم افزارهای دیگر هم اجازه دسترسی به آن کارت MicroSD را داده باشید این پیام ها توسط نرم افزارهای دیگر هم قابل دسترس خواهند بود. این مشکل فقط به واتس اپ اختصاص ندارد و بسیاری از نرم افزارهای اندرویدی دیگر هم این مشکل امنیتی را دارند.
 
با وجود رمزگذاری واتس‌آپ برای پیام ها، باز هم با این حال هکرهای حرفه ای می توانند به پیام های شما دست یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.