رگولاتوری

March 15, 2014
17:13 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61316

وزارت ارتباطات: ادارات کل ICT نماینده حاکمیت در استانها هستند

ادارات کل ICT نماینده حاکمیت در استانها هستند دستاورد و عملکرد ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانی با وجود مدت کوتاهی که از راه‌اندازی آنها می‌گذرد، قابل قبول بوده و موجب تحکیم جایگاه حاکمیت در استانها شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، رجائی مدیرکل دفتر هماهنگی اموراستانها با ابراز امیدواری نسبت به روند رو به توسعه ادارات کل، افزود: خوشبختانه ادارات کل استانی از ظرفیتهای مناسبی برخوردار بوده و از این بابت عملکرد مطلوبی را نیز در این راستا داشته اند. 
وی با اشاره به مشارکت فعال ادارات کل به عنوان نماینده عالی حاکمیت گفت: در حال حاضر عملکرد ادارات کل به گونه‌ای است که در بین سایر دستگاههای اجرایی استانها از موقعیت مناسبی برخوردار بوده و در اکثر کارگروهها و شوراهای استانی عضویت دارند بطوریکه مقامات ارشد استانی همچون استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس، موارد مرتبط با حوزه ICT را صرفاً از طریق آنها پیگیری می‌کنند. 
رجائی با تاکید بر حمایت جدی مسوولان از ادارات کل استانی، اظهارداشت: با شروع دولت تدبیر و امید و تاکید شخص وزیر بر حضور ادارات کل به عنوان نماینده وزارت در استانها، فعالیت این ادارات وارد مرحله جدیدی شد.
وی به انجام برخی اقدامات موثر این ادارات همچون همگامی با مجری طرح USO در بحث نظارت و پیگیری مطلوب پروژه، یاد کرد و گفت: بحث شفاف سازی ماموریتها با سایر واحدهای تابعه از جمله مواردی است که سعی شده ضمن تعامل با معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری و تنظیم تفاهمنامه ای در این خصوص، به تدریج ساختارمند شود.
رجائی درعین حال با اشاره به نظر وزیر ارتباطات مبنی بر تجمیع دفاتر مدیریت های واحدهای تابعه استانی به همراه ادارات کل ICT در یک فضای مشترک، تصریح کرد: در این راستا، معاونت توسعه مدیریت، هماهنگی وامورپشتیبانی در صدد است با انجام تمهیدات لازم، مقدمات تجمیع دفاتر مدیریتهای واحدهای تابعه استانی به همراه ادارات کل ICT را در یک فضای مشترک در آینده فراهم آورد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات به عمل آمده پیرامون ادارات کل در سال 92 از نقطه نظر تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم افزاری تاکید کرد: طبق تاکید معاونت توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی به منظور تامین زیرساختهای مورد نیاز ادارات کل و براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با واحدهای ذی مدخل، این دفتر مکلف به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه است.
مدیرکل دفتر هماهنگی اموراستانها طرح ایجاد 6 ناحیه متشکل از 5 اداره کل ICT را از دیگر اقدامات به عمل آمده برشمرد و افزود: این اقدام موجب می شود تا با تشریک مساعی بیشتر ضمن رفع موانع و مشکلات مبتلابه، انعکاس خواسته ادارات به حوزه ستاد با سهولت بیشتری انجام پذیرد.
رجائی از استقلال مالی بیشتر ادارات کل ICT در مدیریت هزینه های خود در چارچوب افتتاح حساب دولتی و معرفی عاملین ذیحسابی استانها، در آینده خبر داد و گفت: این اقدام طبق نظر معاونت توسعه مدیریت، هماهنگی و امورپشتیبانی در سه استان بصورت پایلوت شروع و با موفقیت همراه بوده و انشاا… از سال آینده این امر به تمامی ادارات کل تسری خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.