رگولاتوری

March 15, 2014
17:55 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61333

مقررات فضای مجازی سال آینده تنظیم می شود؛ تدوین نظام کنترل کیفی برای شبکه ملی اطلاعات

معاون مرکز ملی فضای مجازی از تدوین و تنظیم مقررات کلان و سازماندهی فضای مجازی به عنوان یکی از برنامه های این مرکز در سال 93 خبر داد و گفت: در این زمینه اولویت با تدوین مقررات و نظام کنترل کیفی برای شبکه ملی اطلاعات است.
سعید مهدیون در گفتگو با مهر، با اشاره به برگزاری 20 جلسه کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در سال گذشته که با هدف تدوین مقررات کلان این حوزه برگزار شده است، اظهار داشت: در ادامه اجرای این روند، مقررات کلان فضای مجازی کشور در حوزه سیاست نرخ گذاری، تقسیم کار ملی، نظام کنترل کیفی و تکالیف دستگاهها در سال آینده تنظیم و تدوین خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور، بر مبنای تعریف روشن و الزامات مورد نیاز برای تحقق این شبکه به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است، ادامه داد: در این راستا، االزامات مقرراتی اجرای این شبکه در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی به تصویب خواهد رسید.
 
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: در چارچوب الزامات حاکم بر زیرساخت فضای مجازی کشور باید مقرراتی تنظیم شود تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری طرح و سایر دستگاههای اجرایی و حاکمیتی بتوانند تکالیف مدنظر را اجرایی کنند.
 
مهدیون از جمله این مقررات را تنظیم نظام کنترل کیفی در عرضه خدمات، محصولات و محتوا عنوان کرد و افزود: این تکالیف و مقررات کلان و تقسیم وظایف در چارچوب موضوعات محوری و الزاماتی که برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است پس از تصویب در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی به دستگاهها ابلاغ می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.