اینترنت و شبکه

March 15, 2014
17:59 شنبه، 24ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61338

رشد بازار فناوری‏‌های پردازش ابری عمومی در خاورمیانه و شمال آفریقا

شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است بازار فناوری‌‏های پردازش ابری عمومی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا امسال به ۶۲۰ میلیون دلار می‏‌رسد.
 
به گزارش گارتنر، پیش‌‏بینی می‏‌شود بازار خدمات پردازش ابری عمومی در خاورمیانه و آفریقا امسال با رشدی ۲۱.۳ درصدی به ۶۲۰ میلیون دلار برسد. درآمد حاصل از بازار خدمات پردازش عمومی خاورمیانه و شمال آفریقا پارسال ۵۱۱ میلیون دلار برآورد شده بود. تحلیل‏گران این شرکت همچنین پیش‌‏بینی کرده‌‏اند بازار فناوری‏‌های SaaS (عرضه نرم‌‏افزار در قالب خدمات) امسال در این مناطق با ۲۹.۱ درصد رشد به ۱۲۶ میلیون دلار برسد. انتظار می‏‌رود این بخش از بازار تا سال ۲۰۱۷ بتواند ۲۵۳ میلیون دلار درآمد برای عرضه‏‌کنندگان ایجاد کند.
تحلیل‏گران گارتنر گفته‌‏اند بازار راهکارهای IaaS (عرضه زیرساخت‌‏ها در قالب خدمات) در این مناطق نیز تا سال ۲۰۱۷ به ۱۳۸ میلیون دلار خواهد رسید. اگر پیش‌‏بینی تحلیل‏گران به واقعیت بپیوندد، هزینه‏‌کردهای آی تی در بخش فناوری‏‌های پردازش ابری عمومی تا سال ۲۰۱۷ به مرز ۱.۱ میلیارد دلار خواهد رسید.
بر اساس این پیش‌‏بینی‏‌ها، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال‏‌های بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ حدود ۳.۸ میلیارد دلار در بازار خدمات پردازش ابری هزینه خواهند کرد که ۱.۱ میلیارد دلار آن صرف فرایندهای کسب و کاری که در قالب خدمات پردازش ابری عرضه می‏‌شود و به BPaaS معروف است، خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.