فناوری اطلاعات

March 26, 2014
9:22 چهارشنبه، 6ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61382

اچ پی جای پای خود در بازار فناوری‏‌های واقعیت افزوده را محکم می‌‏کند

شرکت اچ پی چندی است خدماتی در زمینه فناوری واقعیت افزوده برای کاربران ابزارهای همراه ارائه می‌‏کند که با موفقیت‏‌هایی همراه بوده است. 
 
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، شرکت اچ پی چندی پیش پلت‏فرمی به نام اوراسما (Aurasma) عرضه کرد که کاربران ابزارهای همراه از طریق آن می‌‏توانند از فناوری واقعیت افزوده استفاده کنند. آنیه وینبرگر، یکی از مدیران بخش پلت‏فرم اوراسما در این زمینه گفته است: ما بویژه در شش ماه اخیر شاهد رونق گرفتن بازار فناوری‏‌های واقعیت افزوده هستیم. پلت‏فرم اوراسمای اچ پی در حال حاضر ۴۰ هزار مشتری دارد که این رقم بیش از دو برابر تعداد مشتریان این پلت‏فرم در شش ماه گذشته است. 
 
بر اساس این گزارش، خدمات اوراسما از طریق یک اپ رایگان عرضه می‌‏شود که تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر جهان آن را دانلود کرده‌‏اند. این اپ هم برای دستگاه‏‌های اندرویدی قابل دستیابی است و هم برای دستگاه‌‏های تحت آی او اس. شرکت اچ پی اخیراً این پلت‏فرم را به روز کرده است و قابلیت‏‌های جدیدی مثل کیت توسعه نرم‏‌افزاری (SDK)، درگاه جدیدی برای توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری و غیره بدان افزوده است.
پلت‏فرم اوراسما در اصل چهار سال پیش توسط شرکت اتونومی (Autonomy) ایجاد شد، اما مدتی بعد این شرکت از سوی اچ پی خریداری شد. 
اوراسما قادر است تصاویر و عکس‏‌هایی را که کاربران از محیط اطراف خود گرفته‌‏اند تفسیر کند و اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها به دست دهد. ظاهراً موسسات آموزشی جزء اولین کاربران پلت‏فرم واقعیت افزوده اچ پی بوده‌‏اند، چرا که آن‌ها می‌‏توانستند از این فناوری در کلاس درس به عنوان شیوه‏ای برای ارائه اطلاعات تکمیلی در کنار مطالب درسی استفاده کنند. ناشران نیز از دیگر گروه‌‏های مشتری اوراسما هستند. آن‌ها به کمک این پلت‏فرم می‌‏توانند تبلیغات بیشتری را بر روی درگاه‏‌های آنلاین به نمایش درآورند. در این اواخر نیز صنعت فیلم‌‏سازی به استفاده از این خدمات روی آورده است. دست‏‌اندرکاران این صنعت به کمک اوراسما راحت‏‌تر می‌‏توانند تریلر فیلم‌‏های خود را برای کاربران نمایش دهند و یا امکان خرید بلیط سینما را برای آن‌ها فراهم کنند. کاربران برای این کار فقط کافی است اپ اوراسما را بر روی گوشی خود نصب کنند و سپس گوشی خود را در مقابل پوستر یک فیلم قرار دهند و اطلاعات تکمیلی درباره آن فیلم را از طریق اوراسما دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.