سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 28, 2014
13:12 جمعه، 8ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61417

Windows Store صاحب 150 هزار نرم‌افزار شد

هم‌اکنون یک و نیم سال از زمان عرضه سیستم‌عامل ویندوز 8 می‌گذرد و خبرهای جدید حاکی از آن است که فروشگاه اینترنتی مایکروسافت موسوم به Windows Store بیش از 150 هزار ابزار و برنامه کاربردی را در خود جا داده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آمارها نشان می‌دهد که برای فروشگاه اینترنتی مخصوص ویندوز فون تقریبا دو سال طول کشید تا این تعداد نرم‌افزار و ابزار کاربردی ارایه شود. از آن زمان تاکنون تعداد ابزارهای ویندوز فون با سرعت قابل قبولی افزایش یافت و گفته می‌شود که این فروشگاه اینترنتی هم‌اکنون بیش از 200 هزار نرم‌افزار را شامل می‌شود.
 
در حالی که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده فروشگاه Windows Store رشد کند، کارشناسان از افزایش هرچه بیشتر تعداد نرم‌افزارهای کاربردی این فروشگاه‌ها هم خبر داده‌اند. 
 
باید توجه داشت که از ژوئیه 2013 تاکنون تعداد نرم‌افزارهای موجود در این فروشگاه به میزان قابل ملاحظه افزایش نیافته است و در طول 8 ماه تنها 50 هزار نرم‌افزار افزوده شده است. البته باید توجه داشت از این تعداد نرم‌افزار که در فروشگاه ویندوز موجود است، بخشی از آن‌ها خراب یا هرزنامه است.
 
در مجموع گفته می‌شود که تنها نیمی از 150 هزار نرم‌افزار موجود در Windows Store قابل مورد نظر ابزارهای کاربردی را دارا می‌باشند که این امتیاز کیفی برمبنای طراحی، محتوا و میزان کاربردی بودن نرم‌افزار محاسبه می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.