تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

March 30, 2014
6:48 یکشنبه، 10ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61428

فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ اپس مجددا در دسترس ایرانیان قرار گرفت

سامسونگ در خرداد ماه سال ۹۲ دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه نرم‌افزار خود را مسدود کرد. کمپانی کره‌ای دلیل این محدودیت را موانع قانونی بیان کرد و دفتر سامسونگ در ایران نیز هیچ‌وقت دلیل واضح و مشخصی را برای این محدودیت بیان نکرد. اما خبر خوب برای کاربران محصولات این شرکت کره‌ای آنکه سامسونگ از ساعاتی قبل دسترسی به فروشگاه نرم‌افزار Samsung Apps را برای کاربران ایرانی آزاد کرده است.
 
به گزارش زومیت، هیچ‌وقت دقیقا مشخص نشد که دلیل بسته شدن سامسونگ اپس در ایران چه بوده‌ است، اما اغلب بر این باور بودند که تحریم‌ها و فشارهای مختلف دولت‌های غربی بر شرکت‌های کره‌ای باعث این محدودیت بوده است.
 
حال خبر خوب اینکه سامسونگ‌اپس در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته است، هنوز دقیقا نمی‌دانیم که این رفع محدودیت به صورت موقتی است یا تغییری در سیاست کلی سامسونگ برای بازار ایران ایجاد شده است.
 
از همان اوایل تابستان سال گذشته سامسونگ تبلیغات خود برای محصولات موبایل را نیز در کشور محدود کرد و دیگر شاهد بیل‌بردها و تبلیغات محیطی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌‌های سامسونگ نبودیم. دفتر سامسونگ هیچ‌وقت پاسخ‌گوی دلیل این محدودیت‌ها نبود. اما از چند روز پیش بصورت محدود تبلیغات محیطی سامسونگ برای پرچمدار جدید این شرکت آغاز شده است و می‌توان در برخی مناطق تبلیغ گلکسی اس ۵ را مشاهده کرد. شاید خبر خوب دیگر برای طرفدران این برند، شروع به کار رسمی سامسونگ‌موبایل در کشور باشد.
 
 
وزیر ارتباطات ضمن انتقاد از عدم دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های سامسونگ، به نماینده این شرکت در ایران مهلت داد تا برای حل این مشکل اقدام کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این در حالی است که در آخرین روزهای سال 92، وزیر ارتباطات طی اعلامی رسانه ای تا شانزدهم فروردین ماه به سامسونگ مهلت داده بود تا سامسونگ اپ را در اختیار ایرانیان قرار دهد.
 
محمود واعظی دراین باره اظهار کرده بود: مدتی است که امکان استفاده از Samsung apps برای خریداران گوشی سامسونگ مقدور نیست، با توجه به اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از برنامه‌های اصلی بنده است، مراتب از طریق مذاکره نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سامسونگ پیگیری شده و با توجه به بهبود فضای حاکم بر کسب و کار شرکتهای بین المللی در کشور، رفع موانع موجود و میزان قابل توجه سهم بازار گوشی سامسونگ، مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ 1393/1/16 سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.
 
پیش از این شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و مایکروسافت نیز محدودیت‌هایی برای دسترسی کاربران ایرانی به محصولات خود اعمال کرده‌اند. البته سامسونگ برخلاف این شرکت‌ها در ایران نمایندگی فعال دارد و خدمات خود را به مشتریان ایرانی ارائه می‌دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.