اپراتورها

تلفن همراه

March 31, 2014
8:29 دوشنبه، 11ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61466

قبض 33 میلیون تومانی تلفن ثابت کارگر روستایی را شوکه کرد!

شاید شما نیز مصاحبه برخی از هموطنان در خصوص قبض های چند میلیونی برق، آب یا گاز را در صدا و سیما دیده باشید که در این موارد معمولا اشتباهی در خواندن کنتور یا چاپ قبض رخ داده است.
 
به گزارش داراب آنلاین، عبدالمحمد شیروانی کارگر اهل روستای نصروان شهرستان داراب است که در بهمن ماه امسال با قبض حدوداً 19 میلیون تومانی تلفن ثابت منزل اجاره ای اش مواجه شد، اما این مبلغ تنها مربوط به دی و بهمن ماه 92 بوده و برای دو ماه بعدی نیز 14 میلیون تومان قبض آمده است که جمعا مبلغی حدود 33 میلیون تومان می شود!
 
ابتدا فکر می کردیم 180 هزار تومان آمده است
نکته جالب این قبض صادر شده، تماس با شماره کشورهای مختلف خارجی و به صورت مکرر است. به عنوان مثال از این خط روستایی به یک شماره در عراق 189 بار و به شماره ای دیگر 140 بار تماس گرفته شده است.
 
مبلغ 46400 تومان هزینه چند ماه مکالمه این خانواده در گذشته
این کارگر روستایی در خصوص قبض چند ده میلیونی تلفن منزلش به خبرنگار داراب آنلاین گفت: من کارگری هستم که از صبح برای کار با موتورسیکلت به شهر می روم و آخر شب به خانه باز می گردم. قبلا خیلی قبض تلفن ما زیاد می آمد 20 هزار تومان می شد آن هم نه بین شهری بود و نه بین المللی، اما حالا چرا این بلا بر سر من آمده نمی دانم. در ابتدا فکر می کردیم 180 هزار تومان آمده است بعد گفتیم شاید یک میلیون و 800 است ولی باورمان نمی شد 18 میلیون است!
وی افزود: اصلا من تا بحال خارج از کشور نرفته ام و کسی را آنجا ندارم که با آن تماس بگیرم و از آنجا که به دلیل مهاجرت به شهر داراب، خانه های اطراف ما خالی از سکنه است این تلفن را برای امنیت خانواده خریده ام که اگر اتفاقی افتاد با 110 تماس بگیرند.
می گویند زندگی ات را توقیف می کنیم اما نمی دانند که من هیچ ندارم
وی ادامه داد: در ماه های اخیر بارها تلفن ما خط روی خط می شد و ما صدای مکالمه فرد دیگری را می شنیدیم حتی با مخابرات هم تماس گرفتم و برای بررسی به اینجا آمدند اما اشکالی پیدا نکردند. اگر می دانستم قرار است چنین بلایی بر سرم بیاید تلفن را قطع می کردم.
این کارگر روستایی در ادامه گفت: اینجا آمار سرقت کابل بسیار بالاست و بارها به همین دلیل برق و تلفن ما قطع شده است. مخابرات می گوید اگر پرداخت نشود زندگی ات را توقیف می کنیم اما نمی دانند که من هیچ چیزی ندارم  و حتی سبد کالا هم به ما ندادند، خانه ای که در آن زندگی می کنم امانت مردم است و زندگی ما به سختی می گذرد.
وی با ارائه توضیحاتی در خصوص بیماری همسرش گفت: من قادر به تامین هزینه درمان همسرم نیستم حالا چه طور می توانم قبض 33 میلیون تومانی را پرداخت کنم.
 
 
جهت پیگیری این موضوع به سراغ احمد پور رییس مخابرات داراب رفتیم و دلیل صدور چنین قبضی را از وی جویا شدیم.
رییس مخابرات داراب با تایید مبلغ قبض صادر شده گفت: متاسفانه موارد مشابه دیگری در داراب و دیگر شهرستان های استان فارس مشاهده شده است که در بررسی های بعمل آمده تلفن های تماس گرفته شده مربوط به مسابقات و قرعه کشی شبکه های ماهواره ای بوده است و مورد آقای شیروانی نیز در دست بررسی است.
 
 
احمد پور تاکید کرد: متاسفانه مشترکان اطلاع ندارند وقتی با این شماره ها تماس می گیرند از لحظه ای که به یک سیستم گویا وصل می شوند برای آنها هزینه منظور خواهد شد.
وی در خصوص قبض صادر شده برای این خانواده روستایی گفت: ممکن است از خطی سوء استفاده شده باشد اما در بررسی موارد قبلی، عدم اطلاع مشترک و تماس با شماره مسابقات شبکه های ماهواره ای موجب صدور قبض های میلیونی شده است.
 
 
احمد پور در خصوص دلایل عدم قطع تلفن این مشترک در دو ماهه اول گفت: اطلاعات تماس های بین المللی در اختیار استان فارس نیست و تهران هر چهار ماه آنها را برای ما ارسال می کند. به همین دلیل تلفن این مشترک پس از صدور قبض 18 میلیونی قطع نشده است.
رییس مخابرات داراب دلیل ثبت شدن نام کشور عراق، اوکراین، مصر و … در پرینت مکالمات این مشترک را مستقیم نبودن شماره های تماس گرفته شده اعلام کرد و گفت: عملا بیشتر این شماره ها مخاطب خود را فریب می دهند و مشترک را ساعت ها پشت خط نگه داشته و هیچ جایزه ای در کار نیست.
وی راهکار جلوگیری از اتفاقات مشابه را مراجعه به مخابرات دانست و گفت: مشترکان تلفن های ثابت می توانند با مراجعه به مخابرات نسبت به بستن تماس های بین المللی تلفن خود اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.