تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

April 3, 2014
14:14 پنجشنبه، 14ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61483

همزمان با رونمایی از سه گوشی جدید نوکیا؛ ویندوز فون مایکروسافت به‌روز شد

شرکت مایکروسافت با برگزاری کنفرانس BUILD برای مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، با به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایلی خود ویندوز 8.1 را به صورت رسمی معرفی کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای این پلتفورم جامع قابلیت‌های فراوان معرفی شد که یکی از آن‌ها دستیار دیجیتالی شخصی کاربران موسوم به Cortana بود. علاوه بر این، مایکروسافت قابلیت Action Centre را به نسخه جدید سیستم‌عامل خود اضافه کرد امکان شخصی‌سازی بخش‌های مختلف سیستم‌عامل را برای کاربران فراهم نمود.
 
سیستم Cortana مایکروسافت معادل ابزار Google Now و Apple Siri ساخته شده است و جایگزین نوار جست‌وجو در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون می‌شود. اساس این قابلیت جدید برپایه موتور جست‌وجوی Bing مایکروسافت ساخته شده است و بر اساس اینکه کاربر چگونه از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند، امکانات شخصی و مورد نیاز او را ارایه می‌دهد.
 
 
همزمان با این اتفاق نوکیا از سه گوشی هوشمند جدید خود در سری محصولات Lumia رونمایی کرد که هر سه آن‌ها مبتنی بر ویندوز فون 8.1 ساخته شده‌اند. 
 
گوشی هوشمند Lumia 930 پیشرفته‌ترین محصولی محسوب می‌شود که نوکیا تاکنون ساخته است و از مهم‌ترین امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی 20 مگاپیکسلی، نمایشگر لمسی 5 اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon با توان 2.2 گیگاهرتز اشاره کرد.
 
گوشی‌های بعدی Lumia 630 و Lumia 635 نام دارند که هر دو آن‌ها به پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon مجهز شده‌اند و نمایشگر لمسی 4.5 اینچی را در خود جا داده‌اند.
 
گوشی هوشمند Lumia 630 که قرار است در ماه می عرضه شود 159 دلار قیمت دارد و اگر کاربران قصد خرید مدر دو سیم‌کارت آن را داشته باشند، باید 169 دلار بپردازند.
 
مدل Lumia 635 نیز که به صورت گسترده وارد بازار جهانی می‌شود،‌ از تابستان امسال با قیمت 189 دلار به دست کاربران می‌رسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.