اینترنت و شبکه

رگولاتوری

April 5, 2014
13:05 شنبه، 16ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61510

مخابرات رقیب نابرابر شرکت‌های اینترنتی

یک کارشناس در رابطه با وضعیت اینترنت در ایران عنوان کرد: متاسفانه به اشتباه در کشور جلوی توسعه بعضی از تکنولوژی‌ها گرفته می‌شود.
 
آزاد معروفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه اینترنتی که در کشور به مردم ارائه می‌کنند اسم اینترنت پرسرعت دارد اما گاهی در عمل سرعت پایین آن کاربران را آزار می‌دهد.
 
این کارشناس دلیل عدم توسعه اینترنت در کشور را اینگونه مطرح کرد: متاسفانه گاهی به دلیل اینکه ممکن است در جریان آزاد اطلاعات محتواهای نامناسبی وجود داشته باشد، جلوی توسعه این خدمت در ایران گرفته شده است. این وضعیت تنها برای اینترنت نیست چراکه زمانی جلوی ویدیوپلیرها نیز گرفته می‌شد.
 
وی در مورد ورود بخش خصوصی به عرصه واردات پهنای باند به کشور اظهار کرد: هرجا که انحصار باشد مشکلات فراوانی در آن حوزه وجود دارد. طبیعتا وقتی بخش خصوصی بتواند پهنای باند را وارد کشور کند در این زمینه بین شرکت‌ها رقابت ایجاد شده و قیمت آن هم کاهش پیدا می‌کند. به علاوه باید در نظر داشت که حوزه رقابتی افزایش کیفیت را با خود به دنبال دارد.
 
معروفی درمورد اینکه آیا می‌توان امنیت ورود پهنای باند توسط شرکت‌های خصوصی را تامین کرد پاسخ داد: می‌توان امنیت ورود پهنای باند به کشور را توسط شرکت‌های خصوصی تامین کرد اما متاسفانه بها‌نه‌هایی آورده می‌شود. بحث امنیت تجهیزات خاص خود را می‌خواهد که بیشتر آن‌ها در کشور وجود داشته و از این لحاظ مشکلی نداریم.
 
او در پایان در مورد انحصار اینترنت در شرکت مخابرات و ارائه دادن سرویس توسط این شرکت به کاربران مطرح کرد: متاسفانه مخابرات با این کار و خرده‌فروشی تبدیل به یک رقیب نابرابر برای شرکت‌های خصوصی شده و مشکلات بسیاری را برای آن‌ها بوجود اورده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.