سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

April 5, 2014
13:11 شنبه، 16ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61516

مایکروسافت اجرای یک برنامه روی سیستم‌عامل موبایلی و رایانه‌ای خود را ممکن کرد

به‌روز شدن سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت و عرضه ویندوز فون ۱. ۸ قابلیت‌های فراوانی را به این پلتفورم افزود. این قابلیت‌ها در بخش‌های مختلف مورد تحلیل قرار گرفت. به گزارش وب‌سایت gsmarena، یکی از جالب‌ترین آن‌ها اقدام جدید مایکروسافت است که به کاربران امکان می‌دهد یک بار ابزار کاربردی مورد علاقه خود را خریداری کنند و سپس‌‌ همان ابزار را روی سیستم‌عامل رایانه‌ای ویندوز ۱. ۸ و سیستم‌عامل موبایلی ویندوز فون ۱. ۸ مورد استفاده قرار دهند. 
این قابلیت تنها برای ابزارهایی عملی می‌شود که در جریان اجرای سیستم‌عامل ویندوز فون ۱. ۸ خریداری شده‌اند و بنابراین، ابزارهایی که پیش از عرضه رابط برنامه‌ای جدید ارایه شد‌ه‌اند این توانایی را ندارند. 
لازم به ذکر است که تلاش مایکروسافت برای همگرایی سیستم‌های عامل موبایلی و رایانه‌ای به اقدامات مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری بستگی دارد. بر این اساس، این مراکز می‌بایست ابزارهای جدید خود را به‌گونه‌ای تولید کنند که امکان اجرای همزمان آن‌ها روی رایانه شخصی و موبایل فراهم شود. 
علاوه بر این، مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری پس از ساخت ابزارهای مورد نظر خود با این قابلیت‌ها، باید آن‌ها را به عنوان «ابزار جهانی» کدگذاری کنند تا امکان اجرای دوگانه آن‌ها فراهم شود. 
این اقدام کار را بسیار آسان می‌کند. زیرا تا پیش از این مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری موظف بودند در ابتدا ابزار مورد نظر خود را تولید کنند و سپس آن را برای استفاده روی سیستم‌عامل موبایلی و رایانه‌های ویندوزی مایکروسافت آماده سازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.