اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 5, 2014
13:24 شنبه، 16ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61520

مدیرعامل موزیلا یک هفته پس از انتصاب برکنار شد

"برندان ایچ"(Brendan Eich) که هفته قبل به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد موزیلا انتخاب شده بود، به دنبال انتقادها و اعتراض‌های فراوان از سراسر جهان مجبور شد استعفا دهد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،این سازمان که مرورگر اینترنتی فایرفاکس را تولید می‌کند و از مدتی قبل هم تولید سیستم‌عامل موبایلی فایرفاکس را آغاز کرده است، هفته گذشته "برندان ایچ" را به عنوان مدیرعامل جدید خود معرفی کرد که این اتفاق با واکنش عمومی مواجه شد و نگاه مثبت وی در مورد ازدواج همجنسان با یکدیگر مورد انتقادات شدید قرار گرفت.
 
ایچ طی این یک هفته تلاش فراوان کرد تا ثابت کند که کمک مالی اندک وی به یک سازمان همجنس گرایی در سال 2008 تاثیری بر توانایی‌های فردی‌اش برای اداره بنیاد موزیلا نمی‌گذارد. اما واکنش‌ها نسبت به این اتفاق بسیار گسترده بود و خبر آن در سراسر جهان منتشر شد.
 
موزیلا بر خلاف بسیاری از سازمان‌ها مانند یک انجمن بزرگ اداره می‌شود و از این نظر چشم‌انداز مدیران آن برای ادامه این مسیر اهمیت فراوان دارد.
 
موزیلا با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که: «ما به‌خوبی می‌دانیم که به چه علت مردم تا این اندازه برانگیخته و عصبانی شده‌اند و باید بگوییم که آن‌ها حق دارند؛ این مسئله به آن دلیل است که ما با خودمان روراست نبودیم».
 
در ادامه این بیانیه گفته شد: «ما آنگونه که توقع دارید موزیلا رفتار کند، عمل نکردیم. ما نتوانستیم برای خاتمه دادن به این مشکل به اندازه کافی سریع عمل کنیم. ما باید بهتر عمل کنیم».
 
این بیانیه همچنین اعلام کرد: «"براندن ایچ" از پست خود به عنوان مدیرعامل موزیلا کناره‌گیری می‌کند. او این تصمیم را برای موزیلا و انجمن بزرگ ما گرفته است».
 
این سازمان هم‌اکنون به دنبال مدیرعامل جدید می‌گردد. نیمی از اعضای هیئت مدیره موزیلا پس از انتخاب ایچ کناره‌گیری کردند. زیرا معتقد بودند که یک مدیر خارجی با اهداف و نقطه‌نظرهای جدید باید موزیلا را اداره کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.