فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

April 7, 2014
6:10 دوشنبه، 18ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61543

بالن هوشمند گوگل کره زمین را در 22 روز دور زد

شرکت بزرگ خدمات اینترنتی گوگل اعلام کرد: بالن این شرکت به نام آیبیس-167 موفق شد در رکوردی جدید طی 22 روز دور زمین بچرخد.
 
 
به گزارش ایرنا از دیلی میل، هدف از چرخش این بالن به دور زمین انتقال سیگنال های شبکه های بی سیم محلی (وای فای) و رساندن آنها به هر نقطه ای از جهان است.
 
شرکت گوگل در بیانیه خود اعلام کرد: بالن آیبیس-167 بر فراز اقیانوس آرام پرواز کرد سپس به سمت شرق یعنی شیلی و آرژانتین پرواز کرد و از آنجا به استرالیا و نیوزیلند رفت.
 
گوگل اعلام کرد: در طول این سفر نزدیک بود این بالن به سمت جریان های قطبی کشیده شود ولی این بالن به علت اصلاحاتی که در آن ایجاد شده بود، توانست از این جریان ها فاصله بگیرد و به مسیر پیش بینی شده خود ادامه دهد.
 
جریان های قطبی، جریان های شدید هوا هستند که در دایره ای در منطقه قطبی و در طبقات بالای جو می چرخند. 
 
این سفر بخشی از طرح لوون متعلق به شرکت گوگل بود که هدف آن ارائه خدمات اینترنتی در هر نقطه از جهان از طریق بالن های انتقال سیگنال های اینترنت است که در ارتفاع بسیار بالا پرواز می کنند.
 
شرکت گوگل ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرد: این بالن ها با انرژی خورشیدی کار می کنند و از دور کنترل می شوند و می توانند تا ارتفاع بیش از 12 مایلی (19.312 کیلومتر) سطح زمین پرواز کنند.
 
این بالن ها به همان شیوه ماهواره ها عمل می کنند به طوری که مجهز به آنتن های ویژه ای هستند و می توانند خدمات اینترنتی را در اختیار ایستگاه های دریافت کننده زمینی قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.