تلفن همراه

گوشی

April 10, 2014
10:35 پنجشنبه، 21ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61573

رقابت شدید اپل با سامسونگ برای تبلیغات

اگرچه سامسونگ همچنان بیشترین میزان هزینه های تبلیغاتی را در زمینه گوشی های تلفن همراه در ایالات متحده به خود اختصاص می‌دهد اما اپل به سرعت در حال کاهش اختلاف هزینه های تبلیغاتی خود با سامسونگ است.
 
 
به نقل از سلولار، بنا به اعلام کانتار مدیا، 7 شرکت اصلی تولید کننده گوشی بالغ بر 1.3 میلیارد دلار در سال 2013 در ایالات متحده برای تبلیغات محصولات خود هزینه کرده‌اند که نسبت به سال 2012 بیش از 33 درصد افزایش داشته است.
 
همچنین میزان سرمایه گذاری شرکت‌ها در تبلیغات مرتبط با صنعت گوشی و شبکه 9 درصد افزایش یافته است که در مقایسه با رشد 0.9 درصدی تبلیغات صنعتی در این کشور از شتاب بیشتری برخوردار بوده است.
 
در همین حال شرکت اپل با افزایش سرمایه گذاری خود بر تبلیغات توانسته است فاصله 68 میلیون دلاری خود در هزینه های تبلیغاتی با سامسونگ در سال 2012 را به 12 میلیون دلار در سال 2013 کاهش دهد.
 
البته حجم هزینه های تبلیغاتی سامسونگ در سال 2013 به 363 میلیون دلار کاهش یافته است  و این در حالی است که اپل هزینه های تبلیغاتی خود را بالغ بر 5 درصد افزایش داده است.
 
شرکت نوکیا نیز در سال 2013 معادل 221 میلیون دلار هزینه تبلیغات محصولات خود کرده است که حجم قابل توجهی از این میزان مربوط به زمانی است که فروش آن به مایکروسافت اعلام و نهایی شده بود. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.