رگولاتوری

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 12, 2014
9:42 شنبه، 23ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61582

پایان تعرفه گذاری کیلویی؛ تعرفه گمرکی تجهیزات شبکه های کامپیوتری 4 درصد شد

تعرفه گمرکی 11 قلم کالای ارتباطی و شبکه در کتاب مقررات واردات و صادرات 93، به میزان 4درصد رسید و لفظ کیلویی از این ردیف تعرفه حذف شد.

تعرفه گمرکی انواع تجهیزات شبکه های کامپیوتری برای سال 93 به 4 درصد رسید.
 
آزاد معروفی – رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در این باره و با اشاره به نرخ پیشین این تعرفه و اعتراضات واردکنندگان در این خصوص گفت: کمیسیون ماده یک درابتدای سال 91، تعرفه 11قلم کالای ارتباطی و شبکه را 4 درصد و یا به میزان کیلویی 15 هزار تومان تعیین کرده بود که این موضوع با اعتراض شدید واردکنندگان روبرو شد.
 
وی ادامه داد: انواع مودم، سوییچ، روتر و کالاهایی از این دست در اثر این تصمیم غیرکارشناسی و به بهانه تولید داخلی با افزایش قیمت چشم‌گیری وارد بازار شدند که این موضوع باعث شد واردکنندگان قانونی و مصرف کنندگان متضرر شوند. اما خوشبختانه با پیگیری ها و مکاتبات مداوم کارشناسان سازمان نظام صنفی رایانه ای و کمیسیون شبکه، کمیسیون ماده یک با اصلاح این تعرفه موافقت کرد.
 
به گفته معروفی به کار بردن لفظ کیلویی برای محاسبه تعرفه گمرکی این تجهیزات، یک توهین به صنف IT محسوب می شد و مورد اعتراض واردکنندگان و صنف قرار گرفته بود.
 
رئیس کمیسیون شبکه درخصوص تداوم مکاتبات و ارتباط سازمان نصر با کمیسیون ماده یک در خصوص این تعرفه ها گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران همچنان اصرار دارد در ادبیات موجود این ردیف تعرفه، تغییرات مثبتی ایجاد شود؛ چرا که اعضای کمیسیون شبکه معتقدند در متن اقلام تحت پوشش تعرفه کالاهای شبکه‌ای اشکلاتی وجود دارد که نیازمند اصلاح است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.