اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 12, 2014
11:18 شنبه، 23ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61594

آغاز همکاری‌های Red Hat و گوگل در حوزه خدمات ابری

شرکت تولیدکننده راهکارهای متن‌باز Red Hat اعلام کرد که به دنبال آغاز همکاری‌های جدید با گوگل مشتریان آن هم‌اکنون می‌توانند با استفاده از سیستم پردازش ابری Red Hat Cloud Access فعالیت‌های خود را از سیستم Red Hat Enterprise Linux به Google Compute Engine انتقال دهند. 
 
به گزارش وب‌سایت itp، سیستم Red Hat Cloud Access شامل مزایای خوداشتراکی می‌شود که به موجب آن کاربران می‌توانند اشتراک خود در سرویس Red Hat Enterprise Linux را از حالت پیش‌فرض به خدمات ابری عمومی انتقال دهند.
 
«تیم ییتون» (Tim Yeaton) مدیر گروه زیرساخت‌های Red Hat در این خصوص گفت: «میزان علاقمندی کاربران برای حضور در فضای پردازش ابری افزایش یافته است و این افراد تمایل دارند انعطاف بیشتر و قابلیت‌های آسان‌تری را برای حمل خدمات مورد نیاز خود در اختیار داشته باشند. این مسئله مهم‌ترین چشم‌انداز ما برای توسعه سیستم‌های دوگانه ابری محسوب می‌شود تا امکان انتخاب آزاد بین زیرساخت‌های جدید و ناهمگن کنونی خود را برای آن‌ها فراهم کنیم.» 
 
او توضیح داد: «ما در پی همکاری‌های جدید خود با گوگل سیستم Red Hat Cloud Access را برای Google Compute Engine عرضه کرده‌ایم و با این اتفاق، امکان انتخاب آزاد در فضای ابری دوگانه را فراهم نموده‌ایم تا کاربران بر اساس نیاز خود بین سیستم‌های پیش‌فرض و خدمات عمومی پردازش ابری با Google Compute Engine انتخاب کنند. کاربران همچنین می‌توانند به واسطه اشتراک در سیستم Red Hat Enterprise Linux، بر اساس نیاز خود از خدمات گوگل یا Red Hat بهره‌مند شوند.
 
با اعلام این خبر، گوگل هم‌اکنون دومین شرکتی محسوب می‌شود که با داشتن اشتراک سیستم Red Hat Certified Cloud Provider می‌توان از خدمات ابری آن استفاده کرد. 
 
لازم به ذکر است که شرکت گوگل در دسامبر ۲۰۱۳ سیستم Google Compute Engine خود را با قابلیت پشتیبانی از Red Hat Enterprise Linux معرفی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.