تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

April 12, 2014
11:24 شنبه، 23ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61597

ویندوز فون مایکروسافت رایگان شد

شرکت مایکروسافت به منظور افزایش تمایل تولیدکنندگان تلفن‌همراه برای پشتیبانی هرچه بیشتر از ویندوز فون یک گام تازه به جلو برداشت تا در این اقدام سیستم‌عامل موبایلی خود را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها بگذارد. 
 
به گزارش وب‌سایت cellular-news، مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که قیمت ویندوز فون برای عرضه‌کنندگان موبایل‌ قابل انعطاف‌تر از قبل خواهد بود، اما این شرکت بزرگ نرم‌افزاری در جریان معرفی نسخه به‌روز شده ویندوز فون ۱. ۸ تایید کرد که بر اساس تصمیمات جدید خود این سیستم‌عامل موبایلی را فارق از هرگونه هزینه و به صورت کاملا رایگان به دست تولیدکنندگان تلفن‌همراه می‌رساند. 
البته باید توجه داشت که این سیستم‌عامل موبایلی به صورت رایگان روی اینترنت قرار داده نشده است تا کاربران بتوانند آن را بارگذاری کنند و مورد استفاده قرار دهند. 
 «تِری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز سیستم‌های عامل در شرکت مایکروسافت گفت: «به منظور سازگاری هرچه بیشتر ابزارهای شما با دستگاه‌ها الکترونیکی و همچنین افزایش هرچه بیشتر استفاده از ابزارهای شما توسط کاربران، ما از هم‌اکنون برای تمام تلفن‌های همراه و رایانه‌های لوحی که اندازه نمایشگر آن‌ها کوچک‌تر از ۹ اینچ است، سیستم‌عامل ویندوز فون را به صورت کاملا رایگان عرضه می‌کنیم.» 
این اقدام یک تغییر بزرگ در روند فعالیت‌های مایکروسافت محسوب می‌شود که طی آن همواره برای نرم‌افزارهای هسته‌ای خود از کاربران هزینه دریافت کرده است. 
رایگان شدن سیستم‌عامل ویندوز فون موجب خواهد شد تا قیمت گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد. این تغییر به خصوص در سری گوشی‌های هوشمند معمولی و متوسط دیده می‌شود که سیستم‌عامل اندروید گوگل هم‌اکنون حاکمیت این بخش از بازار را در اختیار گرفته است. 
اما نکته باقیمانده این است که آیا تولیدکنندگان تلفن همراه تمایل بیشتری به پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت پیدا می‌کنند یا خیر. رواج هرچه بیشتر این سیستم‌عامل موبایلی باعث می‌شود تا محصولات نوکیا در بازار جهانی بیش از پیش فروخته شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.