اپراتورها

رگولاتوری

April 12, 2014
11:55 شنبه، 23ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61614

رگولاتور: اعمال نرخ های جدید مخابرات پس از یکسان سازی کدها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مصوبه محاسبه جدید تعرفه های تلفن ثابت و همراه هنوز ابلاغ نشده است و زمانی که پروژه یکسان سازی کدهای استانی در تمامی استانهای کشور توسط شرکت مخابرات ایران نهایی شود این مصوبه قابل اجرا خواهد بود.
 
 
علی اصغر عمیدیان در جمع خبرنگاران مصوبه تغییر نرخ های مخابراتی را به نفع مشترکان عنوان کرد و گفت: در این مصوبه با هدف شفاف سازی نحوه محاسبات نرخ مکالمات برای مردم، سیاست محاسبه میزان تماس را از پالس به دقیقه تغییر داده ایم که با این روش مردم برابر مبالغی که مکالمه دارند هزینه پرداخت خواهند کرد. این درحالی است که در گذشته چنانچه فرد، یک دهم پالس مکالمه داشت برابر همان یک پالس محاسبه می شد که از این حیث، تعرفه جدید مصوب شده، به نفع مردم خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه این مصوبه هنوز به مخابرات و سایر اپراتورها ابلاغ نشده است افزود: ابلاغ و اعمال این مصوبه منوط به اجرای طرح یکسان سازی کدها در استانهای کشور است که از سوی شرکت مخابرات ایران باید اجرایی شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: براساس بررسی های به عمل آمده مصوبه تغییر نرخ های ثابت و سیار به نفع مشترکان به ویژه تماس های بین شهری است اما با این وجود پس از اجرای این مصوبه و بررسی رفتار مشترکان، امکان تغییر این مصوبه در صورت نیاز نیز وجود خواهد داشت و از این نظر مشترکان نباید نگران باشند.
 
بررسی تماس تصویری در شورایعالی فضای مجازی
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آخرین وضعیت راه اندازی مجدد سرویس تماس تصویری اپراتور سوم تلفن همراه که پیش از این خبر رفع مشکل آن از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده بود گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس دستور مرکز ملی فضای مجازی، پیشنهاد خود را در زمینه تدوین پیوست فرهنگی این سرویس به این مرکز ارائه کرده است و با توجه به اهمیت این سرویس، هم اکنون پیوست فرهنگی و ابعاد ارائه این سرویس در کمیسیون تنظیم مقررات فضای مجازی در حال بررسی نهایی است که به زودی اعلام خواهد شد.
 
بازیابی تعرفه سرویس های ارتباطی
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازیابی و بازنگری در تعرفه تمامی مجوزهای صادره در حوزه سرویس های ارتباطی خبر داد و گفت: تصمیم گیری در زمینه تعرفه سرویس های مختلف در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام است.
 
وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر کاهش 20 درصدی نرخ اینترنت برای کاربران سرویس ADSLگفت: براساس بررسی های صورت گرفته 85 درصد خانوار ایرانی از سرویس ADSL برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند که در این راستا تصمیم گیری برای کاهش قیمت اینترنت برای این قشر، درنظر گرفته شده است.
 
تخفیف قیمت پهنای باند پس از نظارت بر عملکرد اپراتورها
 
عمیدیان با تاکید بر نظارت در حال انجام برای اجرای این مصوبه گفت: تاکنون 8 شرکت PAP گزارش عملکرد خود را در این زمینه به رگولاتوری ارائه داده اند که با نظارت و بررسی عملکرد این شرکتها و در صورتی که تخفیف مدنظر را برای کاربرانشان اعمال کرده باشند می توانند از تخفیف قیمت پهنای باند بهره مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.