امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 13, 2014
5:04 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61640

علیه پدیده شکار لایک

شرکت فیس‌بوک قصد دارد با صفحاتی که کاربران را به لایک کردن مطالب خود با استفاده از ترفندهای مختلف ترغیب می‌کنند برخورد کند.
 
 
به گزارش تلگراف، فیس‌بوک می‌گوید این کار که به «شکار لایک» معروف است باعث کاهش توان این شبکه اجتماعی برای عرضه دقیق مطالب به کاربران می‌شود. بعضی از صفحات فیس‌بوک با ترفندهای مختلف کاربران را به لایک کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب ترغیب می‌کنند. هرچقدر تعداد لایک مطالب بیشتر باشد، کاربران بیشتری آن را در فید مطالب خود مشاهده می‌کنند.
 
فیس‌بوک با شناسایی این صفحات، رتبه بندی مطالب آن‌ها را به صورت دستی کاهش می‌دهد.
 
این شبکه اجتماعی می‌گوید مطالبی که با شکار لایک، کسب مخاطب می‌کنند ۱۵ درصد از نظر موضوع نسبت به سایر مطالب غیر مرتبط هستند. با گذشت زمان این کار کیفیت مطالبی که کاربران در فید اخبار خود مشاهده می‌کنند را کاهش می‌دهد.
 
این شرکت همچنین برنامه‌ای برای مبارزه با صفحاتی که مطالب تکراری یا لینک‌های قلابی به اشتراک می‌گذارند دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.