اینترنت و شبکه

رگولاتوری

April 15, 2014
14:00 سه شنبه، 26ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61670

وزیر ارتباطات ایران: مردم برای اینترنت مطلوب یک سال و نیم صبر کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در تلاش برای ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت هستیم، گفت: آنچه مردم دنبال آن هستند یعنی بهبود اساسی وضعیت اینترنت به یک سال تا یک سال و نیم صبر نیاز دارد.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 93 شهرهای بزرگ و در سال 94 تمام کشور تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار خواهد گرفت. از این رو باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که مهمترین آن تامین پهنای باند است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر این اساس تا پایان سال پهنای باند را از 70 گیگابیت بر ثانیه به 700 گیگابیت بر ثانیه ارتقا می‌داد.
 
وی همچنین با اعلام نظر وزارت ارتباطات در خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: نظر وزارتخانه این است که این شبکه‌ها می‌تواند در خدمت مردم باشد علاوه بر این امیدواریم متخصصان داخلی بتوانند راهی برای راحت‌تر  و سریعتر شدن ارتباطات بین مردم پیدا کنند.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: هیچ شبکه اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای مردم فراهم می‌کند فیلتر شود مگر اینکه مشکل اخلاقی داشته باشد.
 
واعظی در خصوص ارتقاء و بهبود سرویس‌های اینترنتی گفت: حدود 2 ماه است که در زمینه‌ ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت با شرکت‌های اینترنتی در حال هماهنگی هستیم اما آنچه که مردم دنبال آن هستند و بهبود اساسی وضعیت اینترنت به یک سال تا یک سال و نیم صبر نیاز دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشتیبانی فنی وزارت ارتباطات از سایت رفاهی گفت: دیتاسنتر ملی امروز در اختیار سایت رفاهی است و در آینده می‌تواند در اختیار هر کار بزرگی در کشور قرار بگیرد.
 
وی همچنین یادآور شد: فایروال‌های متعددی روی سایت رفاهی فعال است و تمام حملات سایبری جنبه امنیتی ندارد، بلکه برخی از حملات از روی کنجکاوی و خود‌آزمایی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.