اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

لبه تکنولوژی

April 15, 2014
17:10 سه شنبه، 26ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61681

استفاده از هواپیماهای جاسوسی قدیمی آمریکا برای اتصال به اینترنت

ارتش ایالات متحده در نظر دارد تا با استفاده مجدد از هواپیماهای جاسوسی خود، امکان اتصال کاربران خود به شبکه وای فای را در مناطق درگیری فراهم کند.
 
 
به نقل سلولار، ارتش آمریکا هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین قدیمی خود را که پیشتر از حالت عملیاتی خارج شده بودند را مجددا به باندهای پرواز بازگردانده تا با اتصال تجهیزات ارتباطات سیار موج میلیمتری به آنها امکان استفاده سربازان خود را از شبکه وای فای با ظرفیت 1گیگابایت در ثانیه فراهم کند.
 
آژانس تحقیقات پیشرفته پروژه‌های دفاعی ایالات متحده موسوم به دارپا اعلام کرده است این شبکه به صورت نقطه به نقطه و با استفاده از موج میلیمتری به تبادل اطلاعات می‌پردازد.
 
این هواپیماها با همراه داشتن آنتن‌های موج میلیمتری و آمپیلی فایر ، برای کاربران، شبکه وای فای را به صورت متصل و بدون قطعی ایجاد می کند.
 
بنا به گفته دیکی ریگوی، مدیر برنامه های دارپا، استفاده از آنتن های موج میلیمتری با قابلیت چرخش در این هواپیماها الزامی است تا بتواند ارتباطات با سرعت بالا را بین نقاط هوایی و زمینی فراهم کند.
 
همچنین آمپیلی فایرهای موج میلیمتری نیز برای تقویت سیگنال های ارسالی از طریق آنتن ها و به حداقل رساندن سیگنال های اضافه بر روی این هواپیماها نصب شده اند. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.