اینترنت و شبکه

April 15, 2014
17:11 سه شنبه، 26ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61682

جنجال عضویت کاندولیزا رایس در هیات مدیره دراپ‌باکس

عضویت کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا در هیأت مدیره شرکت دراپ‌باکس که خدمات ذخیره سازی آنلاین اطلاعات و کلود ارائه می‌دهد، موجب اعتراض‌های فراوان شده است.
 
به نقل از گاردین، برخی کاربران معتقدند که این انتصاب با توجه به دیدگاه‌های رایس در مورد ضرورت نظارت دقیق‌تر بر اینترنت و کنترل شدیدتر آن نگران کننده است.
 
این معترضان تا بدانجا پیش رفته‌اند که با راه اندازی وب سایتی موسوم به  https://www.drop-dropbox.com هیات مدیره این سایت را تهدید کرده‌اند که اگر عضویت رایس را معلق نکنند، آنها نیز از استفاده از خدمات دراپ باکس انصراف داده و از خدمات شرکت‌های رقیب استفاده خواهند کرد.
 
البته حامیان عضویت رایس در هیات مدیره این شرکت هم دیدگاه‌های خاص خودشان را دارند. آنها می‌گویند این امر موجب رشد این شرکت و گسترش تاثیر و نفوذ جهانی آن خواهد شد. وی پیش از این در هیات مدیره شرکت هایی مانند Hewlett Packard  و Charles Schwab هم عضویت داشته است.
 
مخالفان رایس در مقابل این ادعاها می‌گویند با توجه به اینکه او حامی جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران اینترنت بوده و نقش مهمی در طراحی و برنامه‌ریزی این اقدامات داشته، حضور وی در دراپ باکس باعث سلب اعتماد کاربران خواهد شد و لذا باید از شخص دیگری به جای او استفاده شود.
 
دراپ باکس در حال حاضر 275 میلیون نفر کاربر دارد که با استفاده از امکاناتش به ذخیره سازی آنلاین فایل ها و برنامه های خود می‌پردازند. این سایت از جمله اهداف مهم جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.