فناوری اطلاعات

April 19, 2014
7:43 شنبه، 30ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61720

فهرست طرح‌های اولویت دار فناوری ارتباطات اعلام شد؛ حمایت از فعالیتها در 3 حوزه

ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد به منظور کمک به رونق کسب و کار در کشور از طرح‌های فناورانه‌ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت کند.
 
بر این اساس اولویت های پیشنهادی در سه حوزه "مخابرات" ، "فناوری اطلاعات" و "امنیت فضای تبادل اطلاعات" مورد بررسی قرار می گیرد.
 
تمامی صنعتگران، شرکتها و فعالان این حوزه می توانند با مراجعه به سایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تکمیل فرم و ارائه طرح ها و ارسال مستندات مربوطه اقدام کند.
 
طرح های پذیرش شده، ارزیابی و در صورت احراز شرایط به نحو مقتضی در قالب تسهیلات مالی و اعتباری و خدمات مشاوره ای جهت ارتقاء مهارتهای فنی و مدیریتی تیم کاری، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
 
زمینه های دارای اولویت در ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رشته های مختلف به اختصار نام برده می شود ولی حمایت از نوع فعالیت مورد نظر تنها محدود به موارد نامبرده نخواهد بود.
 
در اولویت های حوزه مخابرات می توان به مواردی همچون رادیوهای مایکرو ویو و موج میلیمتری IP Based با ظرفیت بالا در فرکانسهای مختلف از جمله؛ آنتن های شبکه موبایل LTE، آنتن های مایکرو ویو مورد نیاز رادیوهای فوق الذکر، سوئیچ دیتای میان ظرفیت و پر ظرفیت، سیستم های مخابرات نوری در رده های STM۱۶ تا STM۶۴، روترهای میان ظرفیت و پر ظرفیت، سیستم های دسترسی نوری GPON (سمت مخابرات و مشترک)، Carrier Grade Ethernet، سیستمهای DWDM و ROADM، سیستمهای Access Gateway، فناوری‌های منابع تغذیه پیشرفته، سیستمهای رادیوی مناسب برای شبکه راه آهن مانندGSM-R ، IOT/M۲M، SDN/NFV، برچسب های رادیویی RFID اشاره کرد.
 
در حوزه فناوری اطلاعات نیز  بستر ارائه و نشر محتوا (CDP,SDP)، پردازش داده های حجیم BIG DATA، خدمات تخصصی نرم افزارهای سیستمی پایه، خط و زبان فارسی، رایانش ابری  Cloud Computing، رایانش همراه Mobile Computing، زیرساختهای فنی توسعه نرم افزار، سامانه های کاربردی پیشرفته، سامانه های مکان محور (LBS)، شبکه های اجتماعی خاص منظوره، جزو اولویت های مورد نظر به شمار می روند.
 
اولویتهای حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز عبارتند از سیستمهای مدیریت و کنترل شناسه ها (Identity and Access Management Systems)، ابزارهای نوین تشخیص هویت (نظیرOTP و Biometric)، ماژول امنیت سخت افزاری (HSM)، شتاب دهنده های سخت افزاری رمزنگاری، ابزارهای نظارت و کنترل کودکان (Parental Control)، سیستم کنترل دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده و در ابزارهای ارزیابی امنیت نیز اولویت با مواردی همچون؛ ابزارهای تست نفوذ، ابزارهای ارزیابی پروتکل های امنیتی، ابزارهای ارزیابی کد، ابزارهای اجرای حملات کانال جانبی، محصول و زیرساخت بومی IDS/IPS، ابزارهای مقابله با هرزنگاری، ابزارهای Forensics، ابزارهای کشف تقلب(Fraud Detection)، ابزارهای تامین امنیت دستگاه های همراه، ابزارهای امحاء اطلاعات، ابزارهای بازیابی اطلاعات، خدمات تخصصی محیطهای محاسباتی نوین (VM, Cloud, Pervasive Computing, Grid, Web Service) خواهند بود.
 
به گزارش مهر، منظور از طرح به طور مشخص، پروژه هایی است که به محصول نهایی و یا خدمت قابل ارائه به مشتری، منجر خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.