اپراتورها

تلفن همراه

April 21, 2014
8:29 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61750

خط های رند موبایل فوتبالیست های میلیاردی

خود علی کریمی علاقه خاصی به خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه آن هم از نوع شماره‌های رندش را دارد و شریک‌هایش همیشه به خط‌فروش‌ها زنگ می‌زنند.
 
 
به گزارش افکارنیوز، این روزها خبرنگاران حوزه فوتبال وقتی به دنبال شماره‌های بازیکنان هستند، با دیدن شماره‌های رندی که در اختیارشان قرار می‌گیرد اولین سوالی که از خودشان می‌پرسند این است که قیمت این خط‌های رند در بازار چقدر است.
 
یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های بازیکنان، خط‌بازی و خریدن شماره‌های رند تلفن همراه است. البته رقم‌ها آن‌قدر سرسام‌آور است که شاید کمتر کسی باور کند.
 
در این گزارش که به صورت میدانی هم تهیه شده است، فروشندگان خطوط تلفن همراه همکاری ویژه‌ای با نگارنده داشتند و اگر افشاگری آنها نبود، مطمئنا خود بازیکنان هرگز رقم‌های درشتی که پرداخت کرده بودند را اعلام نمی‌کردند.
 
* هر جا می‌روی، نام علی کریمی می‌درخشد
 
اما جالب اینجاست که همه خط‌فروش‌ها در هر مجتمع تجاری که فکر کنید، اول نام علی کریمی را می‌برند. انگار که علی کریمی سلطان خط‌بازی است.
 
رضا مرادی یکی از کسانی که در کار فروش خطوط رند است، می‌گوید: «من شنیده‌ام علی کریمی و چند نفر از دوستانش به صورت شراکتی کارهای تجاری می‌کنند و حتی یک شرکت هم دارند که در آن هر خرید و فروشی که فکرش را بکنید انجام می‌شود. از مسکن و ساخت‌وساز گرفته تا صادرات و واردات لوازم تزئینی و خانگی و خطوط تلفن همراه. البته خود کریمی علاقه خاصی به خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه آن هم از نوع شماره‌های رندش را دارد و شریک‌هایش همیشه به خط‌فروش‌ها زنگ می‌زنند و خط‌های رند را می‌خرند و مثل اینکه دوباره می‌فروشند.»
 
او ادامه می‌دهد که به غیر از علی کریمی، آرش برهانی، علیرضا نیکبخت‌واحدی و مهدی رحمتی از کسانی هستند که بابت خطوط تلفن همراه پول‌های خوبی می‌دهند. اما نکته اینجاست که بازیکنان برای خریدن خط‌های رند چقدر پول می‌دهند؟
 
* کف ۲۰۰ میلیون تومان، سقف به میلیارد می‌رسد
 
رضا مرادی که سابقه فروش خط به بازیکنان را داشته است در این باره حرف‌های جالب‌تری هم دارد: «بازیکنان با همه خط‌فروش‌ها ارتباط دارند و به آنها می‌سپارند که چه خطی می‌خواهند. مثلا اگر شماره پیراهنشان ۶ است، دوست دارند ۶ زیاد در شماره باشد. مثلا ۰۹۱۲۶۶۶۶۶۶۱ یا ۰۹۱۲۶۶۶۲۶۶ یا ترکیبی از آنها که رقم ۶ زیاد داشته باشد.»
 
مرادی ادامه می دهد: «اینها مثلا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هستند، مثلا ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱۱ پنج میلیارد تومان است. البته بعضی‌وقت‌ها بازیکنان خودشان یک شماره را نشان می‌کنند و به صاحب شماره زنگ می‌زنند و می‌گویند که می‌خواهند آن را بخرند. البته خیلی وقت‌ها هم شماره‌های رند به بازیکنان سه تا چهار برابر قیمت فروخته می‌شود. معامله با بازیکنان هم خیلی خوب است و آنها پول را نقد پرداخت می‌کنند و چک و اینها نمی‌دهند. ما خودمان از معامله خط با آنها لذت می‌بریم.»
 
از این فروشنده خط سوال می‌پرسیم که وقتی قرار است نام بازیکن در دفتر تلفن یک بازیکن دیگر ذخیره شود آن وقت شماره همچنان مهم است. او پاسخ می‌دهد: «این فقط برای خط‌های همراه اول نیست، برای ایرانسل و رایتل و تالیا هم‌چنین ماجرایی هست و مثلا بازیکنی مثل نیکبخت ایرانسل‌هایی دارد که تا ۱۰۰ میلیون تومان هم آنها را فروخته است. البته خرید و فروش خط چند سالی است وارد رکود شده و ما امیدواریم پس از روی کار آمدن دولت جدید، اوضاع بهتر می‌شود.»
 
* بازیکنان خطوط الماسی دارند
 
فروشنده به نکته جالب دیگری هم اشاره می‌کند: «در حال حاضر خطوط رند تلفن ثابت بسته به میزان رند بودن آنها به چهار سطح برنز، نقره، طلا و الماس تقسیم‌بندی شده‌اند. البته مخابرات جدیدا اعلام کرده که در حال حاضر تنها امکان واگذاری خطوط برنزی و نقره‌ای وجود دارد. البته آنها می‌گویند قیمت هر خط ثابت برنزی حدود ۳۵۰ هزار تومان و قیمت هر خط رند نقره‌ای براساس مصوبه‌های ابلاغ شده حدود ۵۰۰ هزار تومان است. هر خط تلفن ثابت طلایی هم قیمتی حدود ۷۵۰ هزار تومان دارد که البته خط‌های طلایی و الماس در حال حاضر واگذار نمی‌شوند. البته اینها همه‌اش قوانینی هستند که رعایت نمی‌شوند و البته بازیکنان خطوط الماسی دارند.»
 
اما چرا خطوط طلایی و الماسی دیگر واگذار نمی‌شوند؟ مرادی جواب می‌دهد: «محدودیت شماره‌های این دو سرویس و بالا بودن تقاضا برای آنها مهم‌ترین دلیل عدم عرضه خط‌های طلایی و الماسی است. البته خط‌های خوب فروخته شده و در بازار دست به دست می‌شود. یک زمان خط سود خوبی می‌داد اما همان‌طور که الان گفتم دیگر این‌طور نیست. در سال‌های گذشته در دو نوبت خطوط رند تلفن ثابت به مزایده گذاشته شد که استقبال چندانی از آنها به عمل نیامد و خیلی هم عجیب بود اما مثلا شماره‌های مختلف با پول‌های چندصدمیلیونی بین فوتبالیست‌ها معامله می‌شود. به هر جهت فوتبالیست‌ها پول خوبی می‌گیرند و خط‌بازی هم زیاد عجیب نیست. وقتی یک خطی که من و شما بخواهیم بخریم و مثلا رند است ۱۰۰ میلیون تومان است، فوتبالیست معروف رویش دست بگذارد، ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.»
 
ببینید برای این ۱۱ رقم، چه پول‌هایی هزینه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.