اپراتورها

تلفن همراه

April 21, 2014
8:30 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61751

گلایه اپراتور اول از فعالیت شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار به انتقاد تلویحی از فعالیت شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه پرداخت.
 
وحید صدوقی صبح امروز در نشستی خبری به تاثیر شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر روی درآمدهای اپراتورها اشاره کرد و گفت: در کشورهای مختلف دولت‌ها این نرم افزارها را فیلتر می‌کنند اما در ایران به دلیل آزادی‌هایی که وجود دارد این اتفاق نیفتاده و بی شک فعالیت این شبکه‌ها بر درآمد اپراتورها نیز تاثیراتی داشته است.
 
وی در عین حال عنوان کرد:‌ ما سعی خواهیم کرد پس از دریافت مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر با ارائه سرویس‌های متنوع این مشکل را برطرف کنیم اما به هر حال فعالیت این شبکه‌ها تاثیرات خاص خود را دارد.
 
مدیر عامل همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که همراه اول از چه زمان به ارائه خدمات نسل سه و چهار خواهد پرداخت توضیح داد: شاید برای ارائه نسل چهار کمی زود باشد که ورود کنیم چرا که در حال حاضر گوشیهای تلفن اکثر کاربران نسل چهار را پشتیبانی نمی‌کند و شاید به صلاح نباشد که به یکباره به این سمت برویم اما برای نسل سوم منتظر واگذاری باندهای فرکانسی هستیم تا پس از اعلام فرکانس‌ها در مدت کوتاهی بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
صدوقی همچنین به کاهش درآمدهای شرکت مبین نت اشاره کرد و با تاکید بر این‌که این شرکت پس از پنج سال فعالیت به حالت زیان‌دهی رسیده اظهار کرد: شرکتی مانند مبین نت مجوزی شش سال دارد و هنوز مجوز آن به پایان نرسیده اما در این مدت این شرکت ضررده بوده است و حال این سوال ایجاد می‌شود که چرا شرکتی که این حجم سرمایه‌گذاری انجام داده با این که 60 درصد سهم بازار را در حوزه خود در اختیار دارد باید زیان‌ده باشد. البته درست است که ما در شرکت مبین نت سود نبرده باشیم اما به هر حال تجربه این شرکت برای ما بسیار مهم است و ما تمام مشکلات مبین نت را به سازمان تنظیم مقررات انتقال داده‌ایم.
 
وی ادامه داد: یکی از مسائل دیگری که می توان به آن اشاره کرد بحث رومینگ ملی است که شاید این مساله به نفع اپراتورهای اول و دوم نباشد اما به هر حال باید منافع کشور را نیز در نظر گرفت.
 
مدیر عامل همراه اول همچنین یادآور شد: در صورت اجرای این طرح لازم است که کمک‌هایی هم به اپراتور اول شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.