اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 22, 2014
13:26 سه شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61756

انتقاد از دریافت مبالغ بی حساب و کتاب توسط همراه اول در مجلس

نماینده مردم بجنورد ،مانه وسملقان در مجلس از نبود مراقبت و رصد وضعیت نابسامان شرکت های مخابراتی و اینترنتی که مبالغ فراوانی را بی حساب و کتاب دریافت می کنند، انتقاد کرد و گفت: شرکتهای فروشنده اینترنت کم فروشی می کنند.
 
قاسم جعفری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت،‌ گفت: متاسفانه شرکتهای فروشنده اینترنت کم فروشی می کنند و سرعت اینترنتی که عرضه می شود آن چیزی نیست که در قرارداد اعلام می کنند.
 
نماینده مردم بجنورد ،مانه  وسملقان در مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته در این باره به وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تذکر کتبی داده بود، ‌گفت: بسیاری از مردم اس ام اسهای تبلیغاتی را نمی خوانند و گاهی بدون خواندن از گوشی خود پاک می کنند این درحالی است که دربرخی از اس ام اس ها از مشترکین درخواست می کنند که به طور مثال اگر پیامکی را به آن شماره ارسال نکنند بابت پیامهایی که ارسال می کند مبلغی از حسابشان کم خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه این اتفاق ممکن است گاهی ارزش مبالغی که کم می کنند به دلیل انبوه بودن پیامک ها به میلیاردها تومان می رسد، افزود: بسته اینترنت تلفن همراه بنده برای یک سال بود اما پس از اتمام قرارداد همچنان اینترنت بنده وصل بود و قطع نشد اما بدون اعلام به بنده با نرخ آزاد و به صورت عادی محاسبه شد که این نیز از ایراداتی است که به شرکتهای عرضه کننده اینترنت و مخابرات همراه اول وارد است.
 
عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه قراردادهای شرکتهای اینترنتی یک طرفه است، گفت: شرکتهای فروش شارژ تلفن همراه نیز از هر کارت شارژ 200 تومان کم می کنندکه این درست نیست.
 
جعفری همچنین به سامانه پاسخگویی شرکتهای اینترنتی که مشتریان را برای پاسخگویی در صفهای 20 و 30 نفره قرار می دهندانتقاد کرد.
 
نماینده مردم بجنورد ،مانه وسملقان در مجلس  از وزارت ارتباطات خواست به این موضوعات رسیدگی کند در غیر این صورت از ابزارهای نظارتی موثرتر استفاده خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.