تلفن همراه

گوشی

April 22, 2014
14:18 سه شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61767

روز زن بازار موبایل را تکان داد

با وجود افزایش قیمت دلار و به دنبال آن بالا رفتن قیمت گوشی، فرارسیدن روز زن میزان فروش دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم جانبی آن در بازار را افزایش داد.
 
بر اساس گزارش‌ها از هفته گذشته نرخ دلار با نوسان همراه شده و روی بسیاری از بازارها از جمله بازار گوشی تلفن‌همراه نیز اثر گذاشته است، به طوری که قیمت این کالا با افزایش همراه شده است. البته مثل همیشه گوشی‌هایی که قیمت کمتری دارند، با افزایش کمتر و به نسبت گوشی‌های گران‌تر با افزایش بهای بیشتری همراه شده‌اند.
در این میان گوشی آیفون اپل بالاترین میزان افزایش قیمت را داشته و از هفته گذشته با افزایش بهای حدود 150 هزار تومانی همراه شده است. با این حال، این روزها آیفون 5S بالاترین میزان فروش را به مناسبت روز زن داشته است.
بر اساس گزارش بازاریان از روز گذشته همچنان روند افزایش قیمت به دلیل زیاد شدن متقاضی برای خرید گوشی همچنان ادامه دارد، زیرا با افزایش خرید، گوشی در بازار کم می‌شود.
به گفته بازاریان، گوشی گلکسی S4 پس از آیفون بالاترین میزان تقاضا و فروش را داشته و هم‌اکنون با قیمت یک میلیون و 350 هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین گوشی گلکسی S3 سامسونگ، از فروش خوبی برخوردار شده است. 
از میان گوشی‌های سونی Xperia Z1 بیشترین میزان فروش را دارد و Xperia Z از استقبال خوبی برخوردار شده است.
به گفته فعالان بازار موبایل، گوشی‌های میان‌رده HTC از جمله Desire 300 و Desire 700 با فروش خوبی همراه شده است.
گفته می‌شود بیشترین میزان فروش گوشی‌ در بازار را، گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت تشکیل می‌دهند و درخواست برای گوشی‌های سفید رنگ بیشتر است.
این رونق موقت و نسبی در بازار تلفن‌همراه در حالی به وقوع پیوست که این بازار روزهای سرد و کم رونقی را طی می‌کند.
بر این اساس بازار موبایل از سال گذشته به علت نوسان نرخ ارز همواره ناپایدار بوده و به‌ویژه روزهای پایانی سال 92 شاهد کسادی بازار بودیم.
در سالی که گذشت روند سعودی قیمت‌ها باعث افزایش میزان فروش می‌شد و با کاهش قیمت‌ها، بازار خالی از مشتری بود و همه به دنبال کاهش بیشتر قیمت‌ها بودند.
 از سوی دیگر این نوسانات باعث رونق گرفتن فروش گوشی‌های دست دوم و به اصطلاح رفرشی بود و بیشتر فروشندگان به دلیل کاهش میزان درآمد، به فروش برنامه‌های موبایلی و نرم‌افزار روی آوردند.
به این ترتیب انتظار می‌رود با افزایش میزان دلار در بازار، این روزها شاهد افزایش فروش گوشی نیز باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.