اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 24, 2014
8:15 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61779

دل و Red Hat ابزار سازمانی مشترک معرفی کردند

سرویس Dell Red Hat Cloud Solutions به عنوان ابزار سازمانی مبتنی بر فضای پردازش ابری معرفی شد. 
 
این سرویس جدید که بر پایه سیستم Openstack ساخته شده است، ابزارهای Red Hat، پلتفورم-به‌عنوان-خدمات (PaaS) دل موسوم به Openshift و محصولات Linux Container را به صورت یکجا شامل می‌شود. 
به گزارش وب‌سایت theinquirer، دو شرکت دل و Red Hat اعلام کردند که همکاری جدید آن‌ها در حوزه خدمات ابری بر «نیاز سازمان‌ها به استفاده از خدمات انعطاف‌پذیر، قابل ارتجاع و پویا» تاکید دارد تا این مراکز بتوانند از ابزارهای بحرانی سازمان به راحتی پشتیبانی کنند. 
 
ادغام سیستم Openshift با Redhat Linux گامی برای افزایش ظرفیت پلتفورم Docker محسوب می‌شود که به گفته دو شرکت یاد شده، به سازمان‌ها امکان می‌دهد تمامی برنامه‌ها و ابزارهای مورد نیاز خود را قابل حمل کنند و از آن‌ها مبتنی بر محیط‌های ابری عمومی، خصوصی و دوگانه استفاده نمایند. 
 «پائول کورمیر» (Paul Cormier) مدیر مرکز محصولات و فناوری‌های شرکت Red Hat گفت: «نوآوری‌های مربوط به خدمات ابری برای نخستین بار در بخش نرم‌افزارهای متن‌باز صورت می‌گیرد و آنچه که ما در بین کاربران جهانی می‌بینیم این است که نیاز سازمان‌ها به استفاده از راهکارهای ابری دوگانه افزایش یافته است و این مراکز انواع خواسته‌ها را به صورت یکجا دارند.» 
 «سام گرینبلات» (Sam Greenblatt) مدیر گروه استراتژی‌ فناورانه مخصوص راهکارهای سازمانی دل هم در این باره توضیح داد: «شرکت دل یکی از قدیمی‌ترین پشتیبانان سیستم Openstack محسوب می‌شود و اقدام جدید ما نیز در راستای گسترش فعالیت‌ها برای توسعه سیستم‌های Openshift و Docker صورت گرفته است. ما در حال ساخت تاریخ غنی خود مبتنی بر نرم‌افزارهای متن‌باز هستیم و تخصص خود را در جهت راهکارهای ابری و همکاری با شرکت Red Hat به کار می‌بندیم.» 
راهکار مشترک جدید با نام Dell Red Hat Cloud Solutions عرضه شده است و از ساختار پلتفورم Dell Cloud Services پشتیبانی می‌کند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.