فناوری اطلاعات

April 24, 2014
8:17 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61782

رضایتمندی کارکنان و کارفرمایان آمریکایی از دورکاری

مطالعه یک شرکت تولیدکننده نرم‏‌افزارهای کار جمعی در آمریکا نشان می‌‏دهد که دورکاری مزایای قابل توجهی برای کارکنان و کارفرمایان دارد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت prnewswire، شرکت پی‏‌جی‏‌آی (PGi) که بیش از بیست سال است در زمینه عرضه نرم‌‏افزار‌ها و خدمات کار جمعی فعالیت می‌‏کند، با انجام پیمایشی دریافته است که رضایت کارکنان و کارفرمایان کسب و کار‌ها از دورکاری در حال افزایش است. در این مطالعه، ۸۲ درصد از کارکنان دورکار گفته‌‏اند دورکاری تاثیرات مثبتی بر سطح استرس آن‌ها داشته است. ۸۰ درصد نیز بر تاثیر مثبت دورکاری در روحیه خود تایید کرده‏‌اند. ۷۰ درصد گفته‌‏اند دورکاری به افزایش بازدهی می‌‏انجامد و ۶۹ درصد نیز گفته‌‏اند دورکاری در رفع مشکل کارگریزی و غیبت از محل کار موثر است. 
در این نظرسنجی که در آمریکا و در میان ۹۳۳ نفر از کارکنان دانش‌‏بنیان انجام شده است ۸۰ درصد از پاسخگویان گفته‏‌اند شرکت متبوع آن‌ها اجازه دورکاری را به آن‌ها داده است. ۷۱ درصد نیز گفته‌‏اند تاکنون در برنامه‌‏های دورکاری مشارکت داشته‌‏اند. ۵۰ درصد نیز گفته‌‏اند یک روز در هفته را با دورکاری می‌‏گذرانند. ۲۲ درصد نیز گفته‌‏اند هفته‌‏ای پنج روز یا بیشتر دورکاری می‌‏کنند. 
بر اساس این گزارش، پیشرفت فناوری‏‌ها از جمله دلایل رشد دورکاری است. ۹۱ درصد از پاسخگویان دورکار به پژوهشگران پی‏‌جی‏‌آی گفته‏‌اند از لپ‏‌تاپ‏‌های شرکت برای انجام فعالیت‌‏های کاری خود استفاده می‌‏کنند. ۶۹ درصد از آن‌ها نیز گفته‌‏اند از طریق وی‏‌پی‏‌ان به داده‏‌های شرکت خود دارند. ۷۵ درصد نیز گفته‏‌اند از ابزارهای کنفرانس‏‌های تحت وب استفاده می‌‏کنند. ۶۲ درصد نیز گفته‏‌اند از گوشی همراه برای انجام فعالیت‏‌های دورکاری استفاده می‌‏کنند. 
شرکت پی‏‌جی‏‌آی یکی از عرضه‌‏کنندگان جهانی نرم‌‏افزار‌ها و خدمات کار جمعی است که در حوزه فناوری‏‌های پردازش ابری نیز صاحب محصولات ویژه‌‏ای است. این شرکت محصولات خود را در ۲۵ کشور جهان عرضه می‌‏کند. همچنین گزارش‏ شده راهکارهای ممتاز این شرکت در حوزه همکاری جمعی از سوی ۴۵ هزار کاربر شرکتی استفاده می‌‏شود. ۷۵ درصد از شرکت‌‏هایی که نامشان وارد صد شرکت بر‌تر فورچون شده است نیز از راهکارهای پی‏‌جی‏‌آی استفاده می‌‏کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.