تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2014
8:17 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61783

گزارش آی دی سی از محبوبیت‏‌های راهکارهای پرداخت در میان مصرف‏‌کنندگان

شرکت پژوهشی داده‏‌های بین‏‌المللی (آی دی سی) نتایج جدید‌ترین مطالعه خود را که در آن نظر مصرف‌‏کنندگان آمریکایی را درباره روش‏‌ها و فناوری‏‌های نوین پرداخت پول جویا شده است، منتشر کرده است. 
شرکت آی‏‌دی‏‌سی در مطالعه خود دریافته است که اخیراً در میان مصرف‌‏کنندگان آمریکای از محبوبیت پرداخت‏‌های آنلاین کاسته شده است و در مقابل به پرداخت‏‌های همراه تا حد کمی افزوده شده است. این نظرسنجی نشان می‌‏دهد که روش پرداخت آنلاین همچنان یکی از روش‏‌های پرکاربرد برای پرداخت است اما برای دومین سال متوالی تا حدی از محبوبیت آن کاسته شده است. حدود سه چهارم از پاسخگویان (حدود ۷۰ درصد) به آی دی سی گفته‏‌اند از روش پرداخت الکترونیک استفاده می‌‏کنند. 
بر اساس این گزارش، پرداخت آنلاین نیز که در سال‏‌های قبل از رشد پرشتاب‏‌تری برخوردار بوده است، امسال به نقطه‌‏ای رسیده است که با رشد کم‏‌شتاب‏‌تری به پیش می‌‏رود. حدود یک سوم (۲. ۳۷ درصد) از پاسخگویان گفته‌‏اند از یکی از روش‏‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌‏کنند. بیش از نیمی (۶. ۵۸ درصد) از کسانی که گفته‌‏اند از ابزارهای همراه برای پرداخت استفاده می‌‏کنند از راهکار پی‏‌پال موبایل (PayPal Mobile) به عنوان یکی از راهکارهای محبوب خود نام برده‌‏اند. روش‏‌های پرداخت آمازون و آی‏‌تونز اپل نیز از سوی ۴۰ درصد از مصرف‏‌کنندگان مورد استفاده قرار گرفته است. 
جیمز وستر، معاون شرکت راهبردهای پرداخت جهانی و یکی از نویسندگان گزارش آی دی سی درباره یافته‏‌های این مطالعه گفته است: بازار پرداخت‏‌های جایگزین (پرداخت‏‌های غیرپولی) پس از یک رشد چند ساله حالا وارد مرحله‏‌ای شده است که ممکن است با رشد کندتری مورد استقبال قرار گیرد و دیگر، صِرف جایگزین بودن آن [برای جذب کاربران جدید] کافی نباشد. عرضه‏‌کنندگان [راهکارهای پرداخت] باید محصولاتی ارائه کنند که ارزشی فرا‌تر از پرداخت را دارا باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.