باندپهن

باندپهن ثابت

لبه تکنولوژی

April 26, 2014
9:16 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61810

گوگل با بالن اینترنتی خود 500 هزار کیلومتر پرواز می‌کند

گروه توسعه دهنده Project Loon گوگل طرحی را پیش‌بینی کرده است که به موجب آن بالن این شرکت اینترنتی پرواز خود را نیوزیلند به سمت قطب جنوب آغاز خواهد کرد تا در این اقدام 500 هزار کیلومتر پرواز کند.
این خبر در ابتدا غیرواقعی به نظر می‌رسد. اما هدف بزرگتر از اجرای Project Loon و پرواز این بالن در ارتفاع بالا برقراری ارتباط بین روستاها و مناطق دورافتاده است تا از این طریق شکاف دیجیتالی به حداقل برسد و ساکنان مناطقی از زمین که دچار بلایای طبیعی شده‌اند بتوانند مجدد به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود تا کارشناسان با پرواز بالن‌ها نکات بیشتری را در مورد نحوه وزش بادها دریابند و طراحی بالن‌ها را کامل‌تر کنند.
طی 9 ماه گذشته گروه توسعه دهنده Project Loon اطلاعات مربوط به پرواز آزمایشی بالن‌ها را مورد مطالعه قرار داد و هم‌اکنون ادعا می‌کند که مدل جدید این بالن‌ها می‌تواند دو برابر بیشتر از مدل قبلی پرواز کند.
در این اقدام پمپ هوا در بالن‌ها تغییر کرده است که این فناوری جدید هوا را به داخل بالن‌ها برده و از داخل آن خارج می‌کند. این اقدام کارایی بیشتری را به همراه می‌آورد و در نهایت باعث می‌شود بالن‌ها برای مسافت بیشتر پرواز کنند.
شرکت گوگل پیش‌بینی کرده است که هر بالن Project Loon می‌تواند ظرف 22 روز دور کره زمین را پرواز کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.