فناوری اطلاعات

April 26, 2014
9:24 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61818

همه دروغ‌های گوگل برای اول آپریل 2014

اول آپریل هر سال برای گوگل روز مهمی محسوب می‌شود و این شرکت بزرگ اینترنتی به مناسبت این روز اخبار متعدد و فراوانی منتشر می‌کند که در پایان همه آن‌ها گفته می‌شود: "این خبر دروغ اول آپریل بود!".
این خبرها مربوط به فناوری‌هایی می‌شود که تولید آن‌ها در عصر حاضر دور از ذهن به‌نظر می‌سد و انتشار آن‌ها یک مزاح محسوب می‌شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، البته در برخی مواقع دیده شده است که همین دروغ‌های کوچک، دنیای فناوری را متحول کرده‌اند. به‌عنوان مثال، گوگل اول آپریل سال 2004 میلادی گفته بود که سرویس پست الکترونیکی رایگان Gmail را با 1000 گیگابایت حافظه مجازی عرضه می‌کند که این سرویس هم‌اکنون در اختیار کاربران جهانی قرار گرفته است.
در اینجا همه دروغ‌های گوگل برای اول آپریل 2014 آوریده شده است.
 
دست‌های جادویی Google Magic Hand
 
سیستم Magic Hand را نخستین بار شعبه گوگل در کشور ژاپن معرفی کرد. این سیستم یک ورودی جدید برای گوشی‌های هوشمند است. به طور خلاصه، با این دستگاه کاربر برای انجام کارهای مختلف در دستگاه موبایلی خود نیاز ندارد به صورت مستقیم اقدام کند و همه کارها به کمک Magic Hand انجام می‌شود.
این دستگاه غیرواقعی 800 گرم وزن دارد و برای آن قابلیت اتصال به انواع صفحه‌کلیدها در نظر گرفته شده است. دستان جادویی Magic Hand شامل دست راست و چپ می‌شود و نیاز به استفاده از انگشت شست، انگشت کوچک، پنجه و … را برطرف می‌کند.
 
سیستمPokémon  برای نقشه گوگل
 
گروه توسعه‌دهنده سرویس Google Maps سیستم جدیدی را با نام Pokémon Challenge عرضه کرده ‌است که به صاحبان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS امکان می‌دهد هرآنچه که نیاز دارند را اطراف خود بیابند. این سرویس از طریق آخرین نسخه از Google Maps به دست کاربران می‌رسد و برای استفاده از سرویس یاد شده می‌بایست گزینه Search را انتخاب کنند و پس از زدن کلید Press Start، بر اساس آیکون Pokéball لیست اماکن مورد نظر خود را در اختیار بگیرند. اگر این کار چندان آسان به نظر نمی‌رسد، گوگل یک فایل ویدیویی در این باره منتشر کرده است که همه چیز را به صورت واضح توضیح می‌دهد.
 
سرویس Gmail Shelfie
 
شرکت گوگل اول آپریل امسال اعلام کرد که سرویس پست الکترونیکی Gmail ده ساله شده است و به مناسب دو رقمی شدن عمر این سرویس قصد دارد ابزار جدیدی را با نام Gmail Shelfie در اختیار کاربران بگذارد که این کلمه مخفف Shareable Selfie است. گوگل اعلام کرد که این قابلیت جدید در قالب یک پلتفورم جامع با امکانات رسانه‌ای اجتماعی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
گوگل برای توضیح این قابلیت جدید یک گراف علمی با جزییات فراوان منتشر کرد.
 
 
شرکت گوگل در این خصوص توضیح داد که شبکه‌های اجتماعی کنونی حتی Google+ برای به‌اشتراک گذاری نقطه‌نظرات شخصی کاربران کاربرد چندانی ندارند و بر این اساس Shelfie می‌تواند به عنوان یک سرویس اجتماعی جدید در Gmail مورد استفاده قرار گیرد.
 
سیستم کنترل دمای Nest Total
گوگل حدود یک ماه قبل شرکت Nest Labs تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی کنترل کننده دمای هوا را خریداری کرد. اما برای دروغ اول آپریل گفته شد که شرکت Nest همکاری‌های جدیدی را با شرکت Virgin America آغاز کرده است تا همه چیز را در این زمینه متحول کند.
این دو شرکت با همکاری یکدیگر سیستم جدیدی تولید کرده‌اند که Total Temperature Control نام دارد و به هر یک از عابران پیاده امکان می‌دهد دمای مطلوب خود را در اختیار داشته باشند و با یک فضای کاملا شخصی در خیابان قدم بزنند. 
 
سیستم WazeDates
شرکت گوگل همچنین در ژوئن 2013 شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای نقشه‌های اجتماعی Waze را خریداری کرد و با این خرید خود نیز یک شوخی تازه انجام داد. در توضیحات گوگل اعلام شد که Waze شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای اجتماعی سازمانی SingleSpotter را خریداری کرده است و نتیجه این ادغام تازه تولید ابزاری موسوم به WazeDates است.
این سرویس جدید که هم‌اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از اواسط آپریل 2014 برای همه کاربران عرضه می‌شود. این ابزار به رانندگان امکان می‌دهد که همزمان با گرفتن فرمان در پشت ترافیک‌های سنگین بتوانند تمامی امکانات دستگاه‌های الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار داشته باشند.
 
مترجم Emoji برای اندروید و iOS
سرویس Google Translate با پشتیبانی از ابزار جدیدی موسوم به Emoji به صورت مستقیم از طریق مرورگر Chrome روی سیستم‌های عامل اندروید و iOS ارایه می‌شود. بر این اساس، شما هم‌اکنون می‌توانید تمام محتویات ارایه شده روی سایت اینترنتی مورد نظر خود را به زبان مورد علاقه خود مطالعه کنید و نیازی به کپی کردن متن‌ها در Google Translate نداشته باشید. 
الگوریتم جدید به کار رفته در سرویس مترجم گوگل نه تنها معنی کلمات و متن‌های موجود در سایت‌های اینترنتی را منتشر می‌کند، بلکه محتوا، لحن گفت‌وگو و حالات صورت شخصی که در حال صحبت کردن است را نشان می‌دهد.
 
سیستم Auto Awesome Photobombs
 
گروه توسعه دهنده شبکه اجتماعی Google+ قابلیت جدیدی را با نام Auto Awesome راه اندازی کرده است که شامل سیستم Photobombs برای ویرایش تصاویر می‌شود. به زبان ساده، این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد افراد مشهور در تصاویر شما به وضوح دیده شوند.
برای استفاده از این قابلیت می‌بایست عکس تکی یا گروهی خود را روی اینترنت منتشر کنید و یک فضای کوچک را برای Photobombs در نظر بگیرید. سپس شخصیت برجسته مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید تا در بخش درنظر گرفته شده حاضر شود.
 
سیستم Auto-Awesome Resumes
اگر تاکنون از سرویس فضای مجازی Google Drive استفاده کرده باشید، به خوبی می‌دانید که امکان ویرایش فایل‌ها مبتنی بر سرویس Google Docs برای شما فراهم شده است. اما گوگل سرویس دیگری را با نام Auto-Awesome Resumes معرفی کرده است که امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد.
به گفته گوگل، اگر شما از طریق سرویس Google Careers خلاصه سوابق کاری خود را تهیه کرده باشید، قابلیت یاد شده فرصت‌های شغلی موجود در شرکت گوگل را برای شما نمایان می‌کند تا با هر تخصصی که دارید، بتوانید استخدام گوگل شوید.
 
صفحه‌کلید مخصوص گربه‌ها
 
گربه‌ها هم تمایل به تایپ کردن دارند. اگر شما هم داخل منزل از گربه نگهداری می‌کنید، حتما دیده‌اید که این حیوان خانگی علاقه زیادی دارد تا دستان خود را روی دگمه‌های صفحه‌کلید فشار دهد. اما "فرانسیس بیوفورت"(François Beaufort) از کارشناسان شرکت گوگل فناوری جدیدی ارایه کرده است که Cat Keyboard نام دارد و شما می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی Chrome Webstore بارگذاری کنید. 
با این ابزار شما می‌توانید معنی هرآنچه که حیوان خانگی شما تایپ می‌کنید را متوجه شوید و به عبارت دیگر، زبان گربه‌ها را بفهمید.
 
Chromecast مخصوص سنجاب‌ها
 
 
این سیستم بر اساس آگهی تبلیغاتی جدید گوگل معرفی شد. شرکت گوگل در این آگاهی توضیح داد که به کمک شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری در حال ساخت ابزاری است که از سیستم Chromecast پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های مورد علاقه انسان‌ها و سنجاب‌ها را ارایه می‌دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.