اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

April 27, 2014
8:42 یکشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61849

راه‌اندازی ADSL2+ شاتل در مراکز مخابراتی تمام استان‌های کشور

محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل از راه‌اندازی و توسعه اینترنت ADSL2+ این شرکت در مراکز مخابراتی تمامی استان‌های کشور در سال جاری خبر داد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی شاتل، وی در بخشی از مطالب خود عنوان کرد: ارتباط پرچالش با شرکت‌های مخابرات استانی در لایه‌های بالادستی اپراتورهای PAP هنوز وجود دارد و در خیلی نقاط مشکلات عمدی برای ما ایجاد می‌شود.
 
رییس هیات مدیره شاتل، رقابت شدید میان عرضه‌کنندگان ADSL و فشار حاکمیت در کاهش قیمت خدمات اینترنت را از جمله چالش‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه همه عوامل هزینه‌ای افزایش یافته است ولی حاکمیت هنوز بر کاهش جزیی قیمت اصرار دارد. در نهایت از تصمیم دولت تبعیت کردیم اما عواقب آن ممکن است بنیان اپراتور را ضعیف کند و اپراتورها نتوانند به خوبی در توسعه سرمایه‌گذاری کنند.
وی با اشاره به اینکه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت روی تلفن‌های ثابت بر بستر فیبر در انحصار مخابرات است، اظهار داشت: ما باید فناوری های جایگزین را پیاده سازی کنیم تا بتوانیم به این مشترکان سرویس بدهیم.
شانه‌ساززاده، محدودیت فعلی ارایه سرویس را مرتبط با لایه انتقال و EDGE عنوان کرد و گفت: این خدمات را از شرکت مخابرات ایران دریافت می‌کنیم که با استانداردهای ما مطابقت ندارد.
وی درباره روند تکنولوژی و توسعه پهنای باند در دنیا اظهار داشت: وجود پلتفرم‌های جدید باعث تغییر الگوی ترافیکی و افزایش استفاده از پهنای باند می‌شود.
شانه‌ساززاده افزود: همین روند روی تلفن همراه و اپلیکیشن‌های آن نیز وجود دارد و الگوی ترافیکی دیتا به سمت دیتای موبایل درحال حرکت است.
به گفته وی، در شش ماه گذشته ترافیک بیش از دو برابر شده و از ۳۵۰ کیلو به ازای هر Node به حدود ۱۰۰ کیلو رسیده شاتل نیز این تغییرات را در روند نیاز مشتری و تابع مطلوبیت مشتری احساس می‌کند.
شانه‌ساززاده به افزایش ضریب نفود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با کاهش قیمت جهانی آن اشاره کرد که موجب افزایش نمایی اپلیکیشن‌ها و مصرف دیتا می‌شود و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱٫۳ میلیارد دستگاه هوشمند در سال ۲۰۱۵ و نزدیک به نیم میلیارد تبلت در سال ۲۰۱۷ وجود داشته باشد که به دیتا نیاز دارند.
به گفته وی، درآمد حوزه دیتا به صورت نمایی رو به افزایش است و تا سال ۲۰۱۶ درآمد صوت از طریق شبکه‌های TDM تقریبا به صفر می‌رسد و Voice over IP بازار را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.