رگولاتوری

April 28, 2014
12:54 دوشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61894

ادامه سریال تدوین پیوست فرهنگی تکنولوژیهای تازه وارد

یک مقام مسئول در مرکز ملی فضای مجازی گفت: پیوست فرهنگی تکنولوژیهای تازه وارد که در مرکز ملی فضای مجازی در حال تدوین است آخرین مراحل تهیه را برای تصویب در شورایعالی فضای مجازی می گذراند.

مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تدوین پیوست فرهنگی برای تکنولوژیهای تازه وارد با هدف ارائه ضوابط و الزامات به اپراتورهای خدمات دهنده در کشور در دستور کار قرار گرفته تا پس از سرمایه گذاری در ارائه سرویس با مشکل محتوایی و فرهنگی مواجه نشوند.
 
وی افزود: هم اکنون کارگروه محتوای مرکز ملی فضای مجازی این آیین نامه را در موضوعات مختلف برای تدوین نهایی مورد بررسی قرار داده است.
 
دبیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه در این زمینه هر هفته از سوی کمیسیون های مرتبط، گزارشات پیشرفت کار برای تدوین این پیوست فرهنگی ارائه می شود گفت: پیش بینی می شود با توجه به سرعت انجام این طرح، آیین نامه پیوست فرهنگی بزودی برای ارائه به شورایعالی فضای مجازی آماده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی تکنولوژیهای ارتباطی پس از تصویب در کمیسیون محتوا به صورت آیین نامه باید در شورایعالی فضای مجازی تصویب شود تا ارائه دهندگان خدمات ارتباطی جدید بتوانند براساس الزامات و قوانین مندرج در این آیین نامه در حوزه محتوایی فرهنگی، سرویس های جدید را به کاربران ارائه کنند.
 
به گزارش مهر، گفته شده که مصداق نخست این پیوست فرهنگی شامل تماس تصویری نسل سوم موبایل برای اپراتور رایتل خواهد بود؛ ارائه این سرویس از دی ماه سال 91 به دلیل مخالفت مراجع تقلید که این سرویس را در تضاد با آموزه های دینی دانسته که می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم برآن را خدشه دار کند ممنوع اعلام شد.
 
اخبار مربوط به نهایی شدن تدوین پیوست فرهنگی چندین بار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده و در آخرین اخبار منتشر شده، اواخر سال 92 وزارت ارتباطات اعلام کرد که مشکل تماس تصویری رایتل رفع شده است؛ اما این سرویس همچنان برای مشترکان غیرفعال است و دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که تا زمانی که این پیوست فرهنگی از سوی این شورا، تصویب نشود این سرویس قابل ارائه نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.