سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

May 1, 2014
3:48 پنجشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61945

صفحه‌کلید جدید مایکروسافت با قابلیت تشخیص حرکات انگشت عرضه شد

دستگاه‌هایی با قابلیت تشخیص حرکات بدن که انواع آن در بازار فروخته می‌شوند هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند و مشکلات فراوانی را به همراه دارند. اما شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت از ساخت صفحه‌کلید ویژه‌ای خبر داده است که می‌تواند حرکت انگشتان کاربر را تشخیص دهد و در عین حال مشکلات قبلی را هم نداشته باشد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گروهی از محققان وابسته به مرکز تحقیقات مایکروسافت طی چند سال گذشته تلاش فراوانی کرده‌اند مشکل این قبیل دستگاه‌ها را حل کنند و صفحه‌کلیدی بسازند که کاربر برای استفاده از آن نیاز به بلند کردن دستان خود و حرکت فیزیکی انگشتان نداشته باشد.
 
اما گفته می‌شود که تلاش این محققان هم‌اکنون به نتیجه رسیده است و گروه یاد شده موفق به ساخت مدل مفهومی صفحه‌کلیدی شده‌اند که کاربر با حرکت انگشتان خود در فاصله مشخصی از دکمه‌ها می‌تواند کنترل آن‌ها را در دست گیرد.
 
 
این صفحه‌کلید Type-Hover-Swipe نام دارد و کلیدهای آن در 4 ردیف 16تایی قرار گرفته‌اند. هر یک از این کلیدها حسگر مادون قرمز دارند که روی سطح بیرونی آن چاپ شده است.
 
این حسگرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به صورت جداگانه حرکات انگشتان دست را تشخیص دهند و در مقابل آن عکس‌العمل مناسب نشان دهند. بر این اساس، کاربر علاوه بر آنکه می‌تواند به صورت فیزیکی و سخت‌افزاری از صفحه‌کلید استفاده کند، با حرکت انگشتان خود در بالای صفحه‌کلید هم می‌تواند کنترل آن را در دست بگیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.