تجارت الکترونیک

May 3, 2014
13:12 شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61995

ثبت درخواست جواز کسب و شکایات در صنف IT الکترونیکی شد

اتحادیه فناوران رایانه تهران فرایند پاسخگویی به شکایات و ثبت درخواست صدور جواز کسب برای صنف فناوران رایانه را اینترنتی کرد.
 
به گزارش عصر ارتباط، به این ترتیب از این پس تمامی مراحل دریافت جواز و ثبت شکایات در این صنف به‌صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در اتحادیه انجام خواهد شد.
 
سیدمهدی میرمهدی، رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اعلام این خبر گفت: «از اوایل سال 92 ثبت‌نام برای دریافت جواز از طریق وب‌سایت اتحادیه آغاز شده بود، اما درحال حاضر اتحادیه قصد دارد با به‌روزرسانی پورتال خود از تعداد مراجعان بکاهد.»
 
او افزود: «تاکنون 85 درصد از مقدمات ثبت اینترنتی درخواست جواز کسب صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شده است و بررسی فرایندها و رفع نواقص آن در دستور کار قرار دارد.»
به گفته میرمهدی، با این فرایند مسئولان واحدهای صنفی برای دریافت جواز تنها دو بار به اتحادیه مراجعه خواهند کرد. یک‌بار برای دریافت جواز کسب و امضا کردن پشت جواز که حتما باید به‌صورت حضوری انجام شود و بار دوم برای مراجعه به کمیسیون فنی خواهد بود.
او در رابطه با بقیه فرایندهای ثبت درخواست و دریافت جواز اینترنتی گفت: «تمام مراحل  اینترنتی خواهد بود و به‌هیچ‌عنوان نیازی به حضور فیزیکی اشخاص در اتحادیه فناوران رایانه نیست.»
میرمهدی افزود: «روی وب‌سایت اتحادیه برای تمام اعضای صنف ایمیل و پنل پیام کوتاه کاملی درنظر گرفته شده است و تقاضاها با ارسال ایمیل به اتحادیه اعلام می‌شود که نتیجه آن نیز به محل کار تقاضا دهنده ارسال می‌شود.»
 
او گفت: «تمام شکایت‌ها از زمان ثبت‌نام، دریافت مدارک، پاسخگویی و تشکیل کمیسیون به‌صورت اینترنتی خواهد بود و تمام موارد به سازمان تعزیرات حکومتی نیز به‌صورت اینترنتی ارسال می‌شود تا اگر شاکی حق خود را از اتحادیه دریافت کرد، امکان شکایت و دریافت دوباره خسارت را نداشته باشد.»
میرمهدی افزود: «این اتفاق به دفعات تکرار شده است، به‌طوری‌که شخصی در اتحادیه شکایت کرده و خسارت خود را دریافت می‌کند، اما دوباره در سازمان بازرسی ثبت شکایت می‌کند و خسارت دوباره دریافت می‌کند.»
برهمین اساس اتحادیه فناوران رایانه تهران قصد دارد با ثبت شکایات به صورت اینترنتی و ارایه آنها به سازمان تعزیرات، امکان ثبت دوباره شکارت را حذف کند.
او در رابطه با تسریع فرایند پاسخگویی به شکایات گفت: «این فرایند بسیار تسریع شده است، به‌‌صورتی‌‌که اگر در روز شنبه شکایت ثبت شود، روز یکشنبه برای آن جلسه‌ای برگزار می‌شود و درصورتی‌که شکایت در روز یکشنبه ثبت شود، در صورت امکان در همان روز و در غیر این‌‌صورت برای روز چهارشنبه همان هفته کمیسیون تشکیل می‌شود و مسئولان کمیسیون به موضوع رسیدگی می‌کنند و در صورت نیاز شاکی و متشاکی را دعوت کرده و مسایل را حل می‌کنند.»
پیش از این تمام مراحل ثبت درخواست برای دریافت جواز و ثبت شکایات از اصناف رایانه‌ای در این اتحادیه به‌صورت حضوری بود و روند رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به آنها زمان زیادی لازم داشت.
میرمهدی گفت: «فرایندها در این روش به میزان بسیار زیادی تسریع شده و در تمام فرایندها تجدیدنظر و زمان در آنها لحاظ شده است و سعی کردیم از کمترین زمان خود بهترین استفاده را ببریم.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.