تبلت

تلفن همراه

May 4, 2014
6:28 یکشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62013

راز و رمزهای خرید تبلت برای کودکان

این روزها با توجه به کاهش سن کاربری تبلت، شاهد هستیم که کودکان از طرفداران پر و پا قرص تبلت‌ها شده‌ و این کالا به نوعی اسباب‌بازی لوکس این کاربران شده است. البته همان‌طور که می‌دانید تبلت‌ها، وسایل الکترونیکی ظریفی هستند و برای وبگردی و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف طراحی شده، به همین دلیل استفاده از آن برای کودکان توصیه نمی‌شود. امادر هر حال امروزه هیچ وسیله‌ای جذاب‌تر از تبلت برای کودکان نیست. به همین دلیل در بازار شاهد عرضه تبلت‌های مخصوص کودکان هستیم؛ تبلت‌هایی که اکثرا در رنگ‌های شاد و با بدنه‌هایی مستحکم به بازار عرضه شده اند و میزبان نرم‌افزارهایی ویژه بازی ، آموزش و سرگرمی‌هستند. این تبلت‌ها که اکثرا با قیمت ارزان به بازار عرضه می‌شوند در حال حاضر برای کودکان ایرانی نیز به بازار عرضه شده و حتی برخی از تولیدکنندگان ایرانی نمونه‌هایی مخصوص کودکان به بازار عرضه کرده‌اند. اما آیا واقعا این تبلت‌ها گزینه مناسبی برای کودکان هستند؟ اصلا برای خرید تبلت‌ برای کودکان چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ باز هم تاکید می‌کنیم که به نظر ما بهتر است کودکان کمتر از این وسایل الکترونیکی استفاده کنند و به بازی‌های خلاق با هم سن و سال‌های‌شان بپردازند، اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید برای فرزندتان تبلت بخرید، این مطلب را بخوانید:
 
 
1- به طراحی و رنگ توجه کنید
 اگر چه برای اکثر کاربران رنگ و طرح تبلت اهمیتی به مراتب کمتر از ویژگی‌های فنی و کانفیگ دارد، اما این مولفه برای کودکان بسیار مهم است.کودکان بیش از بزرگسالان نیازمند تنوع و زیبایی هستند و شرکت های تولیدکننده با درک این موضوع اقدام به طراحی و تولید تبلتهایی با رنگهای متنوع و طرح‌های خاص کرده‌اند. تبلت هایی با رنگ های صورتی، آبی، زرد و… که دارای بدنه‌هایی با طراحی‌هایی خاص هستند. این موضوع اگر چه تاثیری در کارایی دستگاه ندارد.اما به طرز چشمگیری موجب لذت بیشتر کودکان از کاربری این دستگاه می‌شود.
 
2- تبلت مقاوم بخرید
یک تبلت ،در دست حتی دقیق‌ترین و با توجه‌ترین کودکان نیز در معرض خطر افتادن و سقوط قرار دارد. 
بنابراین تبلت‌های ویژه کودکان باید دارای ویژگی‌هایی همچون دسته‌های ضخیم برای کاهش ریسک سقوط‌های تصادفی و ضربه گیرهای لاستیکی برای محافظت از آسیب‌های ناشی از سقوط باشند. البته برخی تبلت‌ها دارای این ویژگی‌ها به صورت داخلی هستند. در حالی که برخی نیز نیازمند قالب‌های محافظتی اضافی هستند. این قالب‌ها همچنین می‌توانند یک سطح مقاوم در برابر آب را نیز ایجاد کنند که این موضوع بسیار اهمیت دارد. به ویژه هنگامی‌که ممکن است مثلا محتویات یک پاکت آبمیوه روی تبلت بریزد.
 
3- تبلت‌های 7 اینچی مناسب‌ترند
صفحه نمایش‌های هفت اینچی می‌توانند برای رده سنی کودکان مناسب تر باشند. 
همچنین باید به یاد داشت که آن ضربه گیرهای محافظ و قاب‌های ضخیم اندازه دستگاه را افزایش خواهند داد.
4- به سیستم عامل و قابلیت‌های فنی توجه کنید
کودکانی که از گجت‌های بالاتری استفاده کرده اند، تبلت‌های کم قدرت تر را کمی‌کندتر می‌دانند و چندان به ان توجه ندارند. پس هنگام خرید تبلت برای کودکان ، تجربه بازی‌های قبلی کودکان را مد نظر قرار داده و سپس برای خرید اقدام کنید.در مورد سیستم عامل هم باید بگوییم که سیستم‌های عامل مخصوص کودکان برای کودکان و به منظور کنترل و استفاده ایمن آن‌ها طراحی شده اند و با ویژگی‌هایی همچون برنامه‌های تاییدی مربی و مرورگر وب مخصوص کودکان همراه است. این سیستم‌ها همچنین دارای برنامه کنترل والدین داخلی برای محدود کردن استفاده‌های کودکان است و از این رو والدین می‌توانند مراقبت بیشتری را به منظور محدودیت‌های امن و راه اندازی تبلت کودکان خود داشته باشند.
اما در کل در بازار ایران اکثرا تبلتهای مخصوص کودکان نمونه‌های اندروییدی هستند که کانفیگ ضعیفی دارند.
 
5- برنامه‌های کاربردی مناسب نصب کنید
سعی کنید برنامه‌های مودک پسند و در کل برنامه‌های مورد علاقه کودکتان را روی تبلت نصب کنید. نه آنچه خود به ان علاقه‌مندید. بهتر است در مورد نصب برنامه‌ها نظر کودکان را جویا شوید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.