باندپهن ثابت

May 4, 2014
14:35 یکشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62018

جهانگرد: ثبت نام یارانه بارزترین سرویس بر بستر شبکه ملی اطلاعات بود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: خدمات متنوعی بر بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد شد شبکه ملی اطلاعات بستری ارتباطی است که روی آن خدمات مختلف از جمله اتصال به اینترنت ارائه می شود.
 
نصراله جهانگرد در نشست فرمانداران،‌شهرداران و مدیران استان یزد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها یکی از بارزترین سرویس ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات بود به طوری که مردم از طریق یک ترمینال و به صورت همزمان، هم به سایت رفاهی و هم به اینترنت دسترسی داشتند و در واقع، روی بستر شبکه ملی اطلاعات، انواع خدمات ارتباطی و رفاهی به صورت مدیریت شده قابل عرضه است و همه کاربران در هر زمان و هر مکان به صورت برخط (ONLINE)، می توانند به سرویس های مختلف از جمله اینترنت دسترسی داشته باشند و بر همین اساس، خدمات متنوع روی شبکه ملی اطلاعات در حوزه های مختلف، با سرعت های متفاوت قابل ارائه است.
 
وی خاطرنشان کرد: این شبکه از دو بخش ارتباطی و سرویس ها تشکیل شده که در بخش ارتباطی، زیرساخت های مورد نیاز از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت های مخابراتی و اپراتورهای بخش خصوصی آماده می شود و موسسات و سازمان های مختلف نظیر آموزش و پرورش و شبکه بانکی می توانند از طریق آن شبکه خود را ایجاد کنند، در بخش سرویس ها نیز سرویس های مختلف در لایه های CORE و EDGE در قالب ابر ارتباطی ارائه می شود که سرویس های دولت الکترونیکی به عنوان سرویس های پایه شبکه ملی اطلاعات تعریف شده است.
جهانگرد ادامه داد: فناوری اطلاعات نه تنها توانمند ساز سایر حوزه ها است بلکه خود نیز به عنوان یک صنعت مطرح است و نقش ویژه ای در رشد و توسعه کشورها در حوزه های مختلف نظیر تولید ناخالص داخلی و حفاظت از محیط زیست، به خود اختصاص داده است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه گفت: برای تحقق اهداف پیش بینی شده نیازمند سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری از سوی دولت و بخش خصوصی طی چهار سال آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به موقعیت خاص ایران به عنوان هاب ارتباطی تصریح کرد: ایران در مسیر جهانی ترانزیت ترافیک قرار دارد که یک فرصت بسیار بزرگ محسوب شده و برای استفاده از آن می بایست ظرفیت های موجود در این حوزه طی چهار سال آینده تا 15 برابر افزایش پیدا کند و افزایش ظرفیت پنهای باند در سطح ملی و بین المللی و همچنین ارائه خدمات نسل 3 و 4 تلفن همراه از جمله برنامه های تدوین شده در این حوزه محسوب می شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری و با پیاده سازی برنامه های پیش بینی شده، زمینه اشتغال افراد تحصیل کرده این حوزه فراهم شود.
این گزارش حاکی است،‌ سید محمد میرمحمدی،‌استاندار یزد نیز در این نشست، راه توسعه استان یزد را حرکت در مسیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و برخورداری از صنایع بهره‌مند از تکنولوژی‌های نوین روز دانست و اظهار داشت: امروز کشورهایی که نتوانند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات امور مربوط به خود را هم از نظر دسترسی به اطلاعات و تبادل اطلاعات و هم از منظر دستیابی به علوم و فنون و دانشهای روز مدیریت کنند، جزو کشورهای عقب مانده خواهند بود بنابراین دستیابی به تکنولوژی فراگیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد.
وی افزود: با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهروندان می‌توانند به جای تلف شدن وقت‌شان در ترافیک، این فرصت‌ها را برای کسب علم و دانش صرف کنند و کشور را در راستای دستیابی به قله‌های پیشرفت مساعدت کنند.
استاندار با بیان این مطلب که استان برای اتخاذ تصمیمات بزرگ، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آمادگی کامل دارد، گفت: در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز، تصمیم سازی لازم را انجام دهید تا کارها در استان به سمت پیشتازی در این عرصه حرکت کند.
وی سفر معاون وزیر ارتباطات را فرصت مغتنمی برای همه صاحبنظران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان دانست تا از این موقعیت، برای پیشبرد برنامه‌های استان در این عرصه بهره ببرند و خاطرنشان کرد: موتور جستجو گر پارسی جو توسط متخصصان استان طراحی شده که خواستار توجه وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات به این فناوری و حمایت از آن هستیم.
 
بر اساس این گزارش، ‌جهانگرد در ادامه این نشست با فعالان بخش خصوصی استان یزد نیز دیدار کرد و ضمن بررسی سوالات و دغدغه های ایشان، با آن ها به گفت و گو پرداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.