فناوری اطلاعات

May 6, 2014
5:19 سه شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62040

جهانگرد: بازار ICT کشور ۵۰ میلیارد دلاری می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت طی ۴ سال آینده و با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا حدود ۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

 
نصراله جهانگرد در دیدار اعضای کنسرسیوم ایریانا، اظهار داشت: با ایجاد بنگاه های بزرگ تخصصی در حوزه های مختلف،‌می توان پیشرفت ها و موفقیت های اقتصادی مورد نظر را محقق کرد. ایجاد اشتغال از طریق بنگاه های کوچک پیگیری و ایجاد رونق اقتصادی به کمک ‌ بنگاه های بزرگ تخصصی عملیاتی می شود.
وی افزود: در حال حاضر و با خروج اقتصاد کشور از محدودیت ها از یک سو و حل مسائل بین المللی از سوی دیگر، شرایط لازم برای حضور قوی تر بخش خصوصی و شکل گرفتن بنگاه های بزرگ تخصصی فراهم شده است.
جهانگرد خاطر نشان کرد: ایجاد بنگاه های بزرگ تخصصی متشکل از چند بنگاه کوچک و نهادینه شدن فرهنگ کار گروهی یکی از سرمایه های بزرگی محسوب می شود که در تحقق برنامه های پیش رو بسیار موثر است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به رونق بازار ICT در آینده نزدیک،‌تصریح کرد: طی چهار سال آینده در بازار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد افزایش حجم بازار تا حدود 50 میلیارد دلار خواهیم بود که این سرمایه گذاری از سوی دولت و بخش خصوصی انجام می شود.
وی افزود: بدون حضور بخش خصوصی، تحقق اهداف پیش بینی شده در این بخش غیرممکن است و برای این منظور دولت مسیر پیش روی حضور بخش خصوصی را ساماندهی و هموار می کند و تنظیم قواعد و ضوابط کنترل بازار و همچنین ظرفیت سازی برای حرکت جدید،‌از جمله موضوعات مهمی است که باید در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.
جهانگرد با بیان این مطلب که پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات از جمله برنامه های مهم در دست اجرا است گفت: شبکه ملی اطلاعات بستری است که روی آن انواع خدمات ارائه می شود که اینترنت یکی از آن خدمت ها است.
وی خاطر نشان کرد: ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها یکی از بارزترین سرویس ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات بود به طوری که مردم از طریق یک ترمینال و به صورت همزمان، هم به سایت رفاهی و هم به اینترنت دسترسی داشتند و در واقع، روی بستر شبکه ملی اطلاعات، انواع خدمات ارتباطی و رفاهی به صورت مدیریت شده قابل عرضه است و همه کاربران در هر زمان و هر مکان به صورت برخط (ONLINE)، می توانند به سرویس های مختلف از جمله اینترنت دسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.