امنیت

فناوری اطلاعات

May 7, 2014
15:08 چهارشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62078

سبحانی فر: رأی مثبت به فیلتر شدن واتس آپ داده‌ام

رئیس کمیته ICT مجلس با بیان اینکه رأی شخصی من در مورد فیلتر شدن واتس آپ مثبت بوده است، گفت: در جلسه کمیته فیلترینگ از یک سازمان دو نفر در رأی‌گیری شرکت کرده بودند که یکی از آنها که رأی مثبت داده بود، حق رأی نداشت.

 
رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس در نشست خبری مشترک وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع با موضوع راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد موضع مجلس درباره شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی مشکلی ندارند و شبکه‌های اجتماعی خارجی اگر بخش‌هایی از آنها با مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور در تضاد نباشد، مشکلی ندارند.
 
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس افزود: در مورد شبکه‌های اجتماعی خارجی که این نقایص را داشته باشند، کارگروه فیلترینگ تصمیم‌گیری می‌کند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی با این موضوع که کمیته فیلترینگ در زیرمجموعه شورای عالی مجازی فعالیت کند، در مجلس مطرح است یا خیر، گفت: جایگاه کمیته فیلترینگ تعریف شده است و شورای عالی فضای مجازی نیز وظیفه سیاست‌گذاری را برعهده دارد و موضوعی در این خصوص که کمیته فیلترینگ در زیرمجموعه شورای عالی فضای مجازی قرار بگیرد، فعلاً در دستور کار مجلس نیست.
 
وی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص جلسه رأی‌گیری در کمیته فیلترینگ درباره فیلتر شدن واتس‌آپ گفت:‌ در این جلسه از یک سازمان دو نماینده حاضر شده بود که یکی از آنها حق رأی نداشت، اما رأی داد و رأی مثبت هم داد که اکنون پس از جلسه از این نظر در رأی‌گیری اشکال وارد شده است.
 
وی در پاسخ به این سؤال خودش درباره فیلتر شدن واتس آپ چه بوده است، گفت: رأی مثبت به بسته شدن واتس آپ داده‌ام.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.