اپراتورها

بازار سرمایه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

May 9, 2014
12:01 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62104

آنچه در مجمع سالیانه مخابرات گذشت

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران برگزار و نرخ سود سهام شرکت مخابرات تعیین شد.
 
 
مجمع عمومی مخابرات ایران صبح امروز برگزار شد و در قالب آن پیشنهاد تقسیم 90 درصد سود این شرکت معادل 435 ریال به تصویب رسید.
 
سود سهام سال 92 شرکت مخابرات ایران از اول خرداد‌ماه از طریق بانک ملت به حساب سهامداران این شرکت واریز خواهد شد.
 
البته در این زمینه برخی از سهامداران با رقم پیشنهادی موافق نبودند. اما پس از ارائه‌ی توضیحات نماینده سازمان بورس در این جلسه قرار بر آن شد که سود با نرخ تعیین شده‌ای که در پیشنهاد اول ارائه شده بود عرضه شود.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز از نصب یک میلیون و 209 هزار و 658 پورت پرسرعت در سال 92 خبر داد.
 
پوررنجبر اظهار کرد: در سال گذشته خطوط پرسرعت اینترنت ما از دو میلیون و 630 هزار پورت به سه میلیون و 840 هزار پورت رسید و حدود 59 درصد رشد مشتری در حوزه دیتا را شاهد بودیم.
 
او از ارائه‌ی تلفن به 1211 روستا در سال 92 خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در سال 93 هم بین دو تا چهار هزار روستا از خدمات مکالمه صوتی و هم‌چنین اینترنت مخابرات بهره‌مند شوند.
 
پوررنجبر در ادامه با بیان این که شرکت مخابرات ایران در سال 92، 11566 میلیارد تومان درآمد داشته اظهار کرد: در این سال درآمد تلفن ثابت 12 درصد و درآمد تلفن همراه رشدی 19 درصدی داشته است. این درحالی است که درآمد دیتا در این مدت 64 درصد رشد کرده و به 5.754 میلیارد ریال رسیده است. در حالی که این درآمد در سال 91، 349 میلیارد ریال بود.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران هم چنین به سرمایه‌گذاری‌های مخابرات اشاره کرد و افزود: توقع مردم از ما به سرعت در حال افزایش است و ما دیگر نمی‌توانیم با سرویس‌های معمولی رضایت مردم را جلب کنیم.
 
وی پرداخت مخابرات به دولت در سال 92 را هم حدود 3.595 میلیارد تومان اعلام کرد.
 
هم‌چنین پوررنجبر به ارائه توضیحاتی در مورد زمان ارائه‌ی نسل سه توسط شرکت ارتباطات سیار پرداخت و در پاسخ به سهامدارانی که در این حوزه سوال کرده بودند، اظهار کرد: در صورتی که از شهریورماه انحصار اپراتور سوم به پایان برسد ما آمادگی این را داریم که با سرعت به این عرصه ورود کنیم.
 
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران هم در ادامه گفت: این شرکت در سال 92 بیش از هفت میلیون مشترک جدید داشته است.
 
سیدمصطفی سید هاشمی عنوان کرد: ارتباطات و مخابرات عامل توسعه‌ی تمام کشور‌ها محسوب می‌شود و در این میان خصوصی‌سازی مهم‌ترین استراتژی‌ است که طی 40 سال گذشته توسط کشور‌های توسعه‌یافته اتخاذ شده است.
 
وی ادامه داد: امروز ما در شرکت مخابرات ایران سهامدار شرکتی با بیش از 80 میلیون مشترک هستیم و هم‌چنان شرکت مخابرات با آنچه در برنامه‌های خود دارد فاصله‌ی به نسبت قابل توجهی دارد.
 
سید هاشمی در عین حال عنوان کرد: تعداد مشترکان ما در سال گذشته بیش از هفت میلیون رشد پیدا کرده و ما در برنامه داریم که در کمتر از یکسال آینده حضوری پررنگ و قدرتمند در حوزه باند پهن داشته باشیم.
 
اما رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه‌ی صحبت‌های خود به چالش‌های پیش‌روی مخابرات اشاره کرد و افزود: پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ما همواره با چالش‌هایی مواجه بودیم که اوج این چالش‌ها در سال 92 مشاهده می‌شد.
 
وی ادامه داد: تصویب و سپس لغو تعرفه‌های جدید مخابراتی یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها بود. از سوی دیگر شرایط تحریم‌ها هم فضایی ایجاد کرده که افزایش هزینه‌ها و تاخیر پروژه‌های ما را به دنبال داشته است.
 
سید هاشمی ادامه داد: با این وجود سال 93 برای شرکت مخابرات ایران سالی مهم محسوب می‌شود و ما بر این تلاش هستیم که فعالیت‌های خود را در این سال با شعار باند پهن برای توسعه‌ی پایدار متمرکز کنیم و در این میان همگرایی، کاهش هزینه‌ها و توسعه باند پهن محور فعالیت‌های ما در سال 93 خواهد بود.
 
اما در حاشیه مجمع سالانه صاحبان سهام مخابرات حاشیه‌های جالبی نیز وجود داشت که از جمله آنها می‌توان به اعتراض‌های چندباره سهامداران حقیقی این شرکت اشاره کرد، چرا که این افراد در دفعات مختلف به اعتراض پرداختند و در حوزه‌هایی مانند عدم افزایش تعرفه‌ها و یا شیوه‌ی مدیریتی مدیران این شرکت مواردی را مطرح کردند.
 
در این نشست برخی از سهامداران به شدت نسبت به بحث عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی گلایه کردند و یادآور شدند: از سال 82 تاکنون تمام تعرفه‌های کشور چندین برابر شده است اما تعرفه‌ی مکالمه با تلفن ثابت رشدی نداشته و دولت جدید هم با جدیت مقابل رشد اندک آن ایستاده است.
 
در این زمینه برخی از سهامداران این شرکت از نحوه‌ی مدیریت مدیران شرکت مخابرات انتقاد کردند. برخی دیگر از سهامداران هم در ارتباط با سود اتصال متقابل با ایرانسل مواردی را مطرح کردند.
 
هم‌چنین در این مجمع اشاره‌ای به مباحث حقوقی و یا بدهی‌ها و یا بستانکاری‌های مخابرات صورت گرفت و در این باره از طلب حدود 300 میلیارد تومانی مخابرات از وزارت اقتصاد یاد شد در این باره این‌گونه عنوان شد که بنابر مصوبه‌ی خود وزارت اقتصاد لازم است که در بخش‌هایی که خصوصی سازی صورت گرفته آنچه مربوط به پیش از این دوران شود به واسطه‌ی دولت پرداخت شود اما با وجود این‌که چهار سال از این موضوع می‌گذرد مخابرات با تلاش‌های متعدد موفق به دریافت این طلب نشده است.
 
مجمع عمومی سالیانه شرکت بنابر آنچه اعلام شد با حضور 96.39 درصد از سهامداران شرکت مخابرات برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.