اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 9, 2014
12:02 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62105

مدیرعامل مخابرات: اتصال اینترنت به دو هزار روستا تا سه ماه دیگر با USO

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از ارتباط رسانی به هزار و 211 روستا و آبادی براساس تکالیف خدمات اجباری در مدت 6 ماه خبر داد و گفت: تا سه ماه و نیم دیگر بیش از دو هزار روستا به اینترنت متصل می شوند و امکان ارتباطی پیدا خواهند کرد.
 
مظفر پوررنجبر در مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران با اشاره به رشد استفاده از پهنای باند و اینترنت در کشور اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و 840 هزار پورت ای دی اس ال توسط مخابرات راه اندازی شده است و یک میلیون و 30 هزار مشترک هم اکنون خط فعال دارند. همچنین رشد مشترکان در حوزه دیتا 59 درصد است.
 
وی در مورد وضعیت تلفن ثابت نیز گفت: هم اکنون بالغ بر 27 میلیون مشترک در حوزه تلفن ثابت وجود دارد و با توجه به رشد بازار پهنای باند اینترنت به نظر می رسد بازار آینده مخابرات از صوت به سمت دیتا حرکت کند. بر این اساس مخابرات تدوین استراتژی به سمت شبکه های IP را در دستور کار قرار داده است.
 
پوررنجبر شمار مشترکان سیم کارت اعتباری در سال 92 را 6 میلیون و 574 هزار و شمار مشترکان سیم کارت دائمی را 417 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در شهریور ماه امسال با رفع انحصار ارائه خدمات نسل دوم موبایل محصولات جدیدی در حوزه خدمات ارزش افزوده این بخش ارائه خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی شرکت مخابرات را چهار درصد در بخش تلفن ثابت، چهار درصد در بخش سیار و 92 درصد مخابرات استان ها تشکیل می دهند گفت: از این میزان 10 درصد کارکنان دارای فوق لیسانس، یک درصد دارای دکترا و مابقی لیسانس و دیپلم و زیر دیپلم هستند.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درآمد مخابرات در سال 92 را 11 هزار و 566 میلیارد تومان عنوان کرد که با رشد 18 درصدی همراه بوده  و گفت: این درآمد با رشد 12 درصدی درآمد استان ها با رقمی معادل چهار هزار و 116 میلیارد تومان و رشد 19 درصدی مخابرات سیار با رقم هفت هزار و 900 میلیارد تومان بوده است.
 
به گفته وی درآمد مخابرات در بخش دیتا با 64 درصد رشد تا پایان سال 92 به 575 میلیارد تومان رسیده و با افزایش پهنای باند و مذاکرات برای رفع محدودیت ها در این بخش پیش بینی می شود در سال 93 درآمد مخابرات از محل دیتا به هزار و 500 میلیارد تومان برسد.
 
پوررنجبر سرمایه گذاری مخابرات در حوزه تلفن ثابت و سیار را از سال 88 تاکنون هفت هزار و 864 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال 92 چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم که سه هزار میلیارد آن مربوط به تلفن همراه بوده است.
 
وی میزان پرداخت به دولت را بدون احتساب سود سهام مبلغ سه هزار و 595 میلیارد تومان برای سال 92 و در طول چهار سال 11 هزار و 131 میلیارد تومان عنوان کرد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تدوین استراتژی جدید این شرکت در ارائه خدمات نوآورانه از تعریف چند پروژه تحول کیفی و ارائه خدمات جدید طی دو سال آینده خبر داد و گفت: تدوین استراتژی فناوری اطلاعات، آماده سازی شبکه سیار برای ارائه خدمات باند پهن و نیز یادگیری منابع انسانی از جمله پروژه های مدنظر در سال جاری خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.