5G, 6G, vRAN, OpenRAN

فناوری

لبه تکنولوژی

May 10, 2014
11:02 شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62124

NTT آزمایش 5G را کلید میزند

شرکت ژاپنی NTT DoCoMo از آغاز طرحی خبر داد که به موجب آن فناوری‌های مربوط به نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G با 6 شرکت عرضه‌کننده خدمات فناوری با نام‌های Alcatel Lucent، اریکسون، فوجیتسو، نوکیا، سامسونگ و NEC مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همکاری‌های میان شرکت DoCoMo و هر یک از 6 شرکت یاد شده به منظور آزمایش روی شبکه مخابراتی 5G صورت می‌گیرد تا این نسل از فناوری‌های موبایلی به صورت مجزا توسط این مراکز مورد تایید قرار گیرد.
در این طرح قرار است طیف باند مخابراتی بیشتر از 6 گیگاهرتز مورد بررسی قرار گیرد و ظرفیت بالای شبکه‌ها و فناوری‌های رادیویی آزمایش شود.
 
این مرکز مخابراتی ژاپنی پیش‌بینی کرده است که همچنین دیگر شرکت‌های فناوری هم شبکه 5G را مورد آزمایش قرار دهند تا توانایی همه قابلیت‌های پیش‌بینی شده برای آن مشخص شود.
شبکه 5G نسل جدیدی از سیستم‌های مخابراتی محسوب می‌شود که قرار است از سال 2020 میلادی به صورت عمومی و گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.
 
پیش‌بینی شده است که این شبکه مخابراتی امکان اتصال به اینترنت با سرعت بسیار بالا را فراهم کند و بر اساس آن کاربران بتوانند با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه یعنی 1000 برابر ظرفیت کنونی شبکه‌های LTE از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.